Van Kathmandu naar Ngadi Bazar 890 meter (via Besi Sahar & Bhulhbule)

28 februari 2011 - Bhulbhule, Nepal

Vanmorgen zijn we per auto uit Kathmandu vertrokken.

De rit naar Besi Sahar zou 7 a 8 uur duren, maar omdat er onderweg een zwaar ongeluk was gebeurd, waren we een uur langer onderweg.

De bus en de vrachtwagen die bij het ongeluk betrokken waren, zaten beide aan de bestuurderskant helemaal in elkaar. Toen we de file achter ons hadden gelaten, zagen we steeds meer van de grote bergen in dit gebied. Met hun witte toppen steken ze boven alles uit.

Om 13:30 kwamen we eindelijk aan in Besi Sahar.

Na de lunch moesten we op de bus wachten die ons naar Bhulhbule zou brengen. De busrit was een echte hel. Wim zat helemaal opgevouwen met zijn knieën bijna in zijn nek. De weg was zo verschrikkelijk slecht dat de bus regelmatig vast kwam te zitten. Bij elke stop kwamen er mensen bij.

Deze busrit zou 40 tot 60 minuten duren. Na 90 minuten in een overvolle bus die over een onverharde weg met kuilen rijdt, konden we eindelijk uitstappen in Bhulhbule.

Hier hadden we een paar minuten nodig om het bloed weer in onze benen te laten stromen. Vervolgens was het nog ruim 1 uur lopen naar Ngadi Bazar.

Dag 3 - Lopen naar Ngadi bazar (1)  Dag 3 - Lopen naar Ngadi bazar (2)  Dag 3 - Lopen naar Ngadi bazar (3)

Hier overnachten we in lodge Mina. De kamers liggen boven de gemeenschappelijke ruimte en er is zelfs een douche met warm water. Na een heerlijke douche en een warme maaltijd is het tijd om onze slaapzak op te zoeken.