Van Berlijn naar Amsterdam

11 december 2022 - Schiphol Airport, Nederland

Vanmorgen doen we het rustig aan.

Na een ontbijtje bij "ons bakkertje" gaan we terug naar de kamer om te pakken. De vlucht die we als eerste willen proberen gaat om 14:30 uur en we moeten rekening houden met een reistijd van 1 uur met het openbaar vervoer. Als we hebben uitgecheckt lopen we via de kerstmarkt naar het station.

Nog een laatste Glühwein om het af te leren. Natuurlijk kan je Berlijn niet verlaten zonder Curryworst te hebben gegeten, dus lunchen we vandaag hiermee.

20221211 - Aan de glühwein

Op het station twijfelen we of we voor de laatste 2 haltes een extra ticket moeten kopen. In Berlijn werkt het openbaar met zones en tot nu toe kochten we steeds een kaart voor 24 uur reizen in zone 1 & 2. De luchthaven ligt in zone 3. Tot nu toe nog geen 1 keer controle gehad, maar wil je voor €3,80 een boete oplopen? Dus kopen we netjes 2 enkeltjes naar de luchthaven :-)

Als de trein het station binnenrijdt, zoeken we een plekje in de rijrichting en maken we het ons gemakkelijk. Natuurlijk komt halverwege de conducteur binnen om kaartjes te controleren. Menig passagier pakt snel zijn/haar telefoon om alsnog een ticket te boeken. Eenmaal aangekomen op de luchthaven, lopen we richting de security check.

Voor het eerst in jaren, moeten alle vloeistoffen weer eens apart in een doorzichtig zakje worden aangeboden. Bij de gate aangekomen, doe ik een poging om me te melden bij de gate agent. Die heeft geen tijd voor me en is (op het onvriendelijke af) kortaf tegen me. Als ik 10 minuten later terug kom lopen van een toiletbezoek, blijkt ze me te zoeken. Gelukkig is ze nu een stuk vriendelijker. De vlucht zit erg vol en ze gaat haar best voor ons doen.

Uiteindelijk komt ze dit meer dan na. We krijgen niet alleen stoelen, maar ze heeft het ook nog voor elkaar gekregen dat het 2 stoelen naast elkaar zijn. Van de crew horen we later, dat de piloot zelfs al akkoord had gegeven voor 2 jump seats. Ze hadden niet door dat we bij elkaar hoorde.  Omdat we op de heenreis apart zijn gereisd, staan we niet in 1 reservering en daarbij reis onder mijn meisjes naam.

We krijgen zelfs nog een flesjes champy mee voor thuis. Top crew!

Op Schiphol aangekomen, kunnen we direct door naar buiten.

Snel naar huis. Kunnen we vanavond de kerstboom nog opzetten :-)