Vogelhut van Bibc Lodge en reis naar Amsterdam

3 juli 2021 - Schiphol Airport, Nederland

Vanmorgen gaat de wekker weer om 03:45 uur.

Vanmorgen gaan we naar de waterhut die hier op het terrein van de lodge is. Als we naar buiten lopen, blijkt het flink te regenen. Omdat we een flink stuk door de modder moeten lopen is het een hele uitdaging om er veilig te komen met de cameraspullen.

Dag 10 - Witoogeend - Ferruginous duckDag 10 - Zwarte Ruiter - Spotted redshank -1-Dag 10 - Steltkluut - Black-winged stilt -3-

Als we ons hebben geïnstalleerd is het wachten op vogels en licht. Die vogels zien we al snel, maar het duurt bijna 2 uur voordat we een beetje fotografeer-baar licht hebben.

Dag 10 - Steltkluut - Black-winged stilt -2-Dag 10 - Bosruiter - Wood sandpiperDag 10 - Kluut - Pied Avocet

Als om 07:30 uur een kat op de setting verschijnt, geven we het op. Door de modder lopen we terug naar de lodge. Tijd voor een ontbijtje.

Dag 10 - Witte Kwikstaart  - White wagtailDag 10 - Kleine Plevier - Little Ringed PloverDag 10 - Grote Zilverreiqer - Great egret

Na het ontbijt proberen we eerst de foto's op de camera's een beetje op te schonen, voordat we ze gaan inlezen. Vervolgens pakken we de tassen weer in en maken we ons klaar voor de rit terug naar Budapest. We zijn al ingecheckt voor de vlucht en vanavond slapen we weer lekker in ons eigen bed.

Als we afscheid hebben genomen van Tibor en zijn vrouw rijden we richting Budapest airport. Het wordt even spannend als we in een file belanden. Met 10 km per uur sukkelen we voort. Gelukkig betreft het wegwerkzaamheden die een paar kilometer duren. Uiteindelijk zijn we netjes op tijd op de luchthaven. Als de bagage is afgegeven en we door de security check zijn, eten we snel nog even een burger bij O'Learys. Daarna kunnen we bijna meteen doorlopen naar de gate.

Als we mogen boarden en we bij onze stoelen komen, blijkt dit gewoon een rij van 3 te zijn en zit er al iemand aan het raam. Dit is niet het geboekte rijtje van 2. Na een check bij het cabine personeel blijkt er een toestel met een andere configuratie te zijn ingezet. Gezien het toestel maar voor de helft is gevuld, mogen we met z'n tweeën op een rij van 3 bij de nooduitgang zitten. Tijdens de vlucht loop ik door m'n foto's van vanmorgen. Niet iets om vrolijk van te worden. Thuis de boel maar eens importeren en op een groter scherm bekijken.