Van Kuala Lumpur naar Amsterdam

26 september 2012 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Na een korte nacht worden we wakker in onze raamloze, donkere schoenendoos.

De eerst actie voor vandaag is het ophalen van maaltijdvouchers bij de balie van Malaysia Airlines. Omdat het al 10:30 uur is, willen ze ons in eerste instantie geen voucher meer geven voor het ontbijt.

Na wat discussie krijgen we die toch en kunnen we op weg naar Delifrance. Daar blijkt dat die voucher voor het ontbijt een waarde vertegenwoordigd van 13 Malaysian Ringgit per persoon. Dit komt neer op +/- 3 euro en daarvoor heb je net genoeg voor een kopje koffie of een broodje. Omdat we echt iets moeten eten, leg ik het verschil wel bij in de hoop dat KLM dat gaat vergoeden.

De rest van de dag internetten we wat (dat is gelukkig gratis) en lopen we door de terminal van koffie huis naar koffiehuis. Het is net onze eigen versie van de film “Terminal” met Tom Hanks.

Na het avondeten gaan we terug naar de kamer om te douchen en de tassen weer in te pakken. Als we ons dan om 21:00 uur bij de balie melden, krijgen we te horen dat we pas om 22:00 uur terecht kunnen. Dus maar weer wat tijd vullen met het zoveelste kopje/beker ijskoffie.

Als we dan weer bij de gate aankomen, moet niet alleen onze handbagage, maar ook de ruimbagage door de x-ray. Natuurlijk vinden ze in 1 van de rugzakken een “Swiss army knife”, maar als we uitleggen dat dit onze ruimbagage is, mogen we door.

Als we vlak voor het boarden een mededeling krijgen dat we een kleine vertraging hebben, slaat de schrik wel even toe. Er zijn problemen met 1 van de wielen.

Gelukkig valt dit erg mee en zitten we binnen no-time aan boord. Tijd om naar huis te gaan!

Als we na een rustige vlucht eindelijk aankomen in Amsterdam is dat een echte opluchting. Nu nog even de kosten die we in Kuala Lumpur hebben gemaakt, verhalen op KLM.