Vlucht van Yangon naar Amsterdam via Bangkok

16 oktober 2015 - Schiphol, Nederland

We doen vandaag maar weer eens een poging om uit te slapen, maar om 06:15 uur zijn we alweer wakker. Na het ontbijt pakken we een taxi naar het Peoples Park vlak voor de Shwedagon Pagoda. Vanuit het park heb je een goed uitzicht op de top van de Pagoda. Daarnaast is het park zelf ook wel leuk om even doorheen te lopen.

Vervolgens lopen we naar de hoofdingeng van de Shwedagon Pagoda en maken daar nog een paar foto’s. Weer springen we in een taxi en nu laten we ons afzetten bij Kandawgyi Lake. Dit kunstmatige meer is aangelegd door de Britten en fungeerde als waterreservoir. Om het hele meer heen te lopen hebben we niet genoeg tijd, maar we hebben genoeg tijd om naar het uitzicht plateau ge lopen van waar je een prachtig uitzicht heb over de Shwedagon Pagoda.

Snel weer een taxi in om naar Monsoon Restaurant & Bar te gaan voor de lunch. Helaas heeft de taxichauffeur moeite om de juiste straat te vinden, maar we liggen nog op schema. Na de lunch gaan we terug naar Pomelo. We kopen daar o.a. een hondje van papier marche en we noemen hem Tamarind. Nu als een speer naar het hotel, douchen, uitchecken en naar de luchthaven.

Voorlopig het laatste Myanmar biertje  Onze adoptie hond

De route naar de luchthaven is zo druk dat onze chauffeur een alternatieve rijdt. We rijden door kleine dorpjes en authentieke wijkjes en zijn zodoende ruim op tijd op de luchthaven. Hier moeten we zelfs nog 40 minuten wachten voordat we kunnen inchecken.

Mijn boodschappentas geeft bij het personeel van de luchthaven nogal wat hilariteit. Een toerist met een boodschappentas hi hi hi.

Ik koop nog even een voorraad tamarind flackes voor thuis. Op naar Bangkok.