Van Kampala naar Amsterdam

8 juli 2006 - Schiphol Airport, Nederland

Helaas is er van uitslapen niet veel gekomen. Onze kamer ligt aan de straatkant van het hotel en er is 24 uur per dag bevoorrading van de markt.

Na het ontbijt zijn we lopend naar het Ugandan Arts & Craft Centre gegaan. Dit zijn een 30 tal kraampjes met diverse Ugandeese producten zoals houtsnijwerk, manden, T-shirts, enz. Hier is het ons ook eindelijk gelukt om een origineel houten beeld van een gorilla te vinden. Het is wel een groot en zwaar beeld, maar wel uniek.

Na de lunch zijn we teruggelopen naar het hotel waar we de spullen hebben ingepakt en een beetje bij geslapen. Aan het eind van de middag hebben we nog een afspraak met een collega die sinds oktober 2005 in Uganda woont. Even lekker onder het genot van een paar biertjes bijpraten en ervaringen uitwisselen. Toen snel weer terug naar het hotel.

Onderweg nog even de laatste Ugandeese shillingen omwisselen voor euro’s, even douchen en dan naar de luchthaven. Gelukkig was de transfer op tijd, want het koste ons al een uur om de stad uit te komen. Totaal deden we er ander half uur over om op de luchthaven te komen.

Daar was het vooral in de rij staan en wachten. Als we dan 30 minuten voor vertrektijd onze boarding kaar krijgen, blijkt dat we geluk hebben…we zitten business class!

Na een heerlijke reis, vliegen we ontspannen en voorzien van lekker eten en drankjes terug naar huis. Wat een fijne afsluiting van een geweldige reis waar weer veel onvergetelijke herinneringen aan hebben overgehouden.