Van Zetea via Boekarest naar Amsterdam

25 juni 2018 - Budapest, Hongarije

Vanmorgen gaat de wekker voor de laatste keer om 05:00 uur. We leggen onze spullen voor later vast klaar en na het ontbijt gaan we met de gids van Sakertours naar de hut. Omdat hij met zijn bus niet tot de hut kan rijden, moeten we het laatste stuk lopen.

Dag 10 - de laatste beerOm 06:00 uur zitten we in de hut en  06:45 hebben we de eerste beer voor de hut.

Zoals gebruikelijk is er niet voldoende licht om mooie plaatjes te maken.

De rest van de ochtend laten de beren het afweten. Om 08:45 uur gaan we terug naar het hotel en pakken we onze spullen. Omdat onze reisgenoten al om 16:00 uur vliegen moeten we op tijd weg.

Als we afscheid hebben genomen van onze ranger en bijna de poort uit zijn, mist Wim ineens zijn telefoon. Op dat moment krijgt de gids een belletje dat er binnen een telefoon is gevonden. Gelukkig waren we nog niet ver.

We stoppen onderweg om te tanken en wij maken van de gelegenheid gebruik om een ijsje te kopen.

We vervolgen onze weg richting de bergen en klimmen tot 1.200 meter hoogte.

Als we de bergen achter ons hebben gelaten, stoppen we even kort om een broodje te halen.

Op luchthaven aangekomen, nemen we afscheid van onze reisgenoten en de gids. We zijn weer zo vroeg op de luchthaven dat de check-in van KLM nog niet open is.

Als er eindelijk iemand komt, krijgen we te horen dat de KLM-vlucht nog niet open is. Gelukkig zit er een supervisor naast, die ervoor zorgt dat ze ons wel inchecken. Dan is er opeens weer een issue omdat er een statief in de rugzak zit, maar als we uitleggen dat we die wel vaker zo vervoeren, mag de bagage door (zucht)

Ook bij de security check moeten ze me hebben. Ze kunnen niet alles zien, dus moet een deel van mijn camera spullen apart door de scanner. Gelukkig is daarna alles ok en mogen we door.

Daarna zoeken we een plekje op in de vertrek hal en zitten we onze tijd uit onder het genot van een biertje.

Als we bij de gate aankomen, ontbreekt het toestel. Een snelle check van de vertrektijden vanaf Schiphol geeft uitsluitsel, het toestel is met 15 minuten vertraging vertrokken van Schiphol. Gelukkig zien we het toestel na een minuut of 15 aankomen taxiën en als de passagiers van boord zijn, kunnen we aan boord. We zijn de eerste niet prioriteit passagiers die aan boord gaan en omdat we redelijk voorin het toestel zitten, is er nog ruimte zat voor onze bagage.

Onder het genot van een wijntje, genieten we nog even na van deze mooie reis. Er zijn zelfs al voorzichtige plannen voor de volgende.

Op Schiphol aangekomen, zien we onze ruimbagage al snel op de band verschijnen. Nu lekker naar huis en een beetje bijslapen.

Ondanks dat het toestel laat binnenkomt, is de vertraging minimaal. Ook deze vlucht zit redelijk vol, dus het is het ook dit keer een goed besluit geweest om niet te gaan ipb-er. Er zitten uitzonderlijk veel kinderen aan boord en het is dan ook een kakafonie van talen en stemmen

Zat ik nog maar in een hutje in het bos naar beren te kijken.