Laatste dag Toronto en vlucht naar Amsterdam

4 november 2014 - Toronto, Canada

Vandaag is onze laatste dag in Canada. We beginnen de dag met een ontbijtje op de kamer. We hebben nog een paar donuts over van de lunch van gisteren en die smaken nog heerlijk. Zonde om weg te gooien. Dit geeft ons ook de ruimte om in te pakken, de vluchten te checken en een alternatief te boeken. De vlucht van vanavond is redelijk volglopen en is zelfs 8 stoelen overboekt. Dat wordt nagelbijten en tijd voor een alternatief. De vluchten van Toronto naar Copenhagen staat er nog wel goed voor en ook de vluchten van Copenhagen naar Amsterdam zien er ook nog goed uit. Dat wordt dus onze escape route.

Dag 12 Toronto Flat Ironed buildingAls we alles hebben geregeld en hebben ingepakt, checken we uit. Ondanks de slechte voorspellingen, is het nog lekker weer, dus tijd voor een wandeling. Onze eerste stop is bij de oude victoriaanse kas aan de overkant van het hotel. Deze oude kas is prachtig en straalt een zekere grandeur uit die je ook vind in b.v Kiew gardens in Londen. De planten in de kas zijn echter niet zo bijzonder, dus doen we geen moeite om naar binnen te gaan.

Vervolgens lopen we richting the flat ironed building van Toronto. Zeker een indrukwekkend plaatje met en prachtig oud gebouwtje tussen de moderne wolkenkrabbers.

We stoppen voor een vroege lunch in een  prachtige oude overdekte markt vol met lekkernij.Dag 12 Toronto Distillery District

Tot slot lopen we naar het Distillery District. Hier zie je nog meer mooie oude pandjes die vroeger deel uitmaakte van de verschillende brouwerijen. Nu heb je hier nog 1 brouwerijen en die vind je aan de voet van de CN Towers. In de meeste panden zitten restaurants, winkels of galeries. Maar het blijft leuk om hier doorheen te lopen. Dag 12 Toronto LOVEAls we langzaam richting het hotel wandelen, stoppen we nog even bij Wild Wings voor een laatste glas Steam Wishler bier. Dan is het tijd om de bagage op te halen en een taxi naar de luchthaven te nemen.

Als we op de luchthaven aankomen en ons melden bij de check-in, zakt ons de moed in de schoenen. Dit is een volle vlucht. Als we ons bij de machine hebben ingecheckt, moeten we nog 1,5 uur wachten voordat we weten of we meekomen. We krijgen als laatste onze stoelen. We zitten maar 16 rijen van elkaar vandaan. Met een beetje moeite kan ik voor Wim een gangpad stoel regelen, maar ik zit op een midden stoel op een rij van 3. Enige voordeel dat ik heb, is extra beenruimte. Die beenruimte zou ik graag opgeven voor 2 stoelen naast elkaar.

Natuurlijk mag ik niet klagen, maar toch jammer om zo deze fantastische reis zo af te sluiten.