Van Bucharest naar Amsterdam

15 april 2017 - Bucharest, Roemenië

Natuurlijk zijn we veel te vroeg wakker. We gebruiken een deel van de tijd om onze rugzakken opnieuw in te ruimen.

We ontbijten met de rest van de groep. Alleen Bart is er niet bij, omdat hij vanmorgen vroeg al is vertrokken.

Wij zijn de eerst volgende, de overige heren vliegen komende nacht.

Per taxi rijden we naar de luchthaven. Dit gaat een stuk sneller als op de heenweg.

Bij de bagage afgifte wegen ze niet alleen de ruimbagage., maar ook de handbagage. Het verbaasd ons niet dat die te zwaar is. Het aanbod om de handbagage kosteloos in het ruim te plaatsen, slaan we resoluut af. Als we vertellen wat er in de handbagage zit, krijgen we toch een label dat deze is toegestaan.

De volgende uitdaging is de security check. Omdat ik geen zin heb om de tas weer leeg te halen zoals op Schiphol, haal ik er alleen mijn laptop uit. Als hij door de scanner gaat, zie je iedereen naar het scherm kijken. Natuurlijk moet de tas open. Als ze de camera's uit de tas willen halen, grijp ik in. Als ik laat zien dat de camera werkt., mag ik doorlopen.

Als we aan boord gaan is er nog voldoende ruimte voor onze bagage en we kunnen lekker genieten van een relaxte vlucht.

Dag 8 - kado van de crewVlak voordat we gaan landen krijg ik een cadeautje van de crew; 2 kleine flesjes champagne en een paar zakjes nootjes. We waren aan de praat geraakt met 1 van de dames en verteld wat we in Roemenië hadden gedaan en dat ik een collega was.

Met een goed gevoel rijden we naar huis. De komende dagen ben ik nog wel bezig met het uitzoeken van de ruim 5.600 foto's.