Buenos Aires naar Amsterdam (poging 2)

11 november 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Om 03:30 krijgen we het verlossende antwoord. We krijgen een kamer in Hotel Orly. Samen met een groep Nederlanders en Russen worden we in taxi’s gezet en naar het hotel gebracht. Het hotel ligt in het centrum van Buenos Aires En ziet er niet bepaald super uit, maar het is nog altijd beter dan een marmeren vloer op de luchthaven.

Om 04:30 liggen we eindelijk in een bed. We hebben de wekker om 08:30 uur gezet zodat we nog even kunnen douchen voordat we weer naar de luchthaven worden gebracht.

Als we na 3 uur slaap wakker worden, springen we snel onder de douche en zien zelfs kans om nog even te ontbijten voordat we per touringcar worden opgehaald.

Op de luchthaven is de rij voor de incheckbalie enorm en omdat er ook veel passagiers met een doorverbinden zijn gestrand, loopt het allemaal niet zo soepel als gehoopt. Als we na anderhalf uur wachten eindelijk mogen inchecken, is het al bijna boardingtijd.

Dag 24 - We wachten nog steeds op de vlucht naar AmsterdamGelukkig is het bij de douane en security check niet druk, dus zijn we nog op tijd bij de gate. Het toestel staat echter bij een andere gate en van het KLM personeel os nog geen spoor. Die zijn nog druk met het inchecken van de overige passagiers.

Uiteindelijk gaan ze met het boarden beginnen en als alle passagiers aan boord zijn, krijgen wij onze stoelnummer. Even zijn we blij totdat blijkt dat we op een rij van 4 zitten met nog twee andere passagiers. Dat terwijl er twee rijen achter ons een hele rij vrij is.

Gelukkig mogen we al snel naar die rij verhuizen en kunnen we ons installeren voor de vlucht van 12 uur en 45 minuten.