Van Pokhara naar Kathmandu

18 maart 2011 - Kathmandu, Nepal

Vanmorgen werden we om 06:15 uur gewekt door de wake-up call van 06:00 uur. Volgens mij is het in Nepal voor iedereen een probleem om dezelfde tijd aan te houden.

Gelukkig stond alles al klaar en zaten we om 06:35 al in de ontbijtzaal. De rugzakken stonden toen al beneden bij de receptie. Met een vertraging van 15 minuten vertrokken we uiteindelijk uit Pokhara.

Het was eigenlijk een perfecte reisdag, want toen we wegreden begon het te regenen. Na 2 uur rijden maakte we een stop bij een wegrestaurant voor een kopje thee. Onze rust werd hier al snel verstoord door 2 flinke groepen.

Het was onderweg mooi om te zien hoe men in verschillende dorpjes bezig was met de voorbereidingen voor het Holi festival. Overal werden gekleurde vlaggetjes opgehangen en in verschillende dorpen werd een buffel geslacht.

Met nog 2 uur te gaan, stoppen we bij het zelfde restaurantje als op de heenweg. Eigenlijk is het te vroeg voor de lunch, dus nemen we maar een tosti. We hebben nog voldoende snacks in de auto.

Als we weer verder rijden, komen we langzaam in de drukte van Kathmandu terecht. Als we eindelijk in het hotel zijn, moeten de opgeslagen spullen uit de storage room worden gehaald. De bellboy vraagt of ik mee kan lopen, omdat ik de tas zelf misschien sneller herken. Ik loop met hem mee naar de bovenste verdieping, waar hij een kamer opent.

Daar zie ik een stuk of 50 koffers, rugzakken, duffelbags en tassen op elkaar gestapeld staan. Als hij een paar grote rolkoffers uit de ruimte haalt, stap ik naar binnen om te kijken of ik onze flightbag kan vinden. Op de bovenste plank zie ik iets liggen wat op onze flightbag lijkt.

Als hij het bewuste stuk bagage oppakt, zie ik dat het hem is. Wat een geluk!  Dan moeten we nog even achter ons wasgoed aan. Als ze die na 1 uur ook op de kamer bezorgen, hoeven we alleen nog maar onze tassen te herpakken en dan zijn we klaar voor morgen.