Vlucht van Mandalay naar Nyaung U (Bagan)

6 oktober 2015 - Nyaung U, Myanmar

Vanmorgen gaat de wekker al om 04:50 uur. Om 05:30 uur zitten we al aan het ontbijt en om 05:50 uur zijn we onderweg naar de luchthaven.

Onze vlucht vertrekt om 07:40 en een half uurtje later zijn we in Nyaung U. Gelukkig komen onze rugzakken als eerste binnen, dus in no-time zitten we in de auto op weg naar het hotel.

De kamer die we krijgen, blijkt een paar gebreken te hebben; zo doet de koelkast het niet, lekt de afvoer van de wasbak en zit de kraan zo los dat je die met 2 handen moet opendraaien.

Na een hele lading mensen van housekeeping over de vloer te hebben gehad, krijgen we uiteindelijk een andere kamer. Als we eindelijk gesetteld zijn, lopen we richting de markt van Nyaung U. Hier heb ik een goed adresje gevonden voor de lunch, maar we moeten het nog wel even vinden. Als we het navragen op de markt, sturen ze ons gelukkig wel de goede kant op. Een paar minuten later zitten we in het koele restaurant achter een glas Cola te wachten op onze hamburgers.

Na de lunch lopen we terug naar het hotel. Onderweg nog even een paar biertjes op de kop getikt, want die in het hotel zijn echt belachelijk duur.

We waren van plan om de rest van de middag bij het zwembad door ge brengen, maar een regenbui van ruim 2 uur zorgt ervoor dat onze plannen letterlijk in het water vallen.

Als we Nyaung U inlopen om te gaan eten, blijkt de straat voor het hotel onderwater te staan. Gelukkig moeten wij de andere kan op. Na het eten gaan we terug naar het hotel.

Onderweg informeren we wel alvast wat het huren van een E-scooter of fiets kost.