Autorit van Kalaw naar Inle Lake

12 oktober 2015 - Inle Lake, Myanmar

Vanmorgen hebben we een poging gedaan om uit te slapen, maar om 06:30 uur waren we beide klaar wakker. Onze transfer is pas om 10:00 uur, dus we hebben nog voldoende tijd om onze spullen te pakken, te douchen en om te ontbijten.

Na het ontbijt gaan we op zoek naar onze schoenen. Toen we gisteren aankwamen zijn die “ingenomen” om te worden schoongemaakt, maar we hebben geen idee wanneer we ze terugkrijgen.  Zodra we het hoofdgebouw inlopen, ziet Wim ze al staan. Zo schoon zijn ze in jaren niet meer geweest!

Vandaag reizen we naar het Inle Lake. We verlaten Kalaw en rijden zo’n 1½ uur berg afwaarts tot we bij de toegangspoort tot Inle Lake zijn. Hier moeten alle toeristen een ticket kopen om door te kunnen reizen naar het meer.

In het plaatsje Khaung Dinem stappen we aan boord van een boot die ons maar het hotel brengt. Helaas begint het al snel te regenen, waardoor we niet optimaal van de tocht kunnen genieten. Het Inle Lake ligt op 1320 meter boven zeeniveau en is bekend vanwege de unieke methode van vissen en de drijvende dorpen en tuinen op het meer.

We logeren in een hotel dat deels boven het meer is gebouwd en volledig uit teakhout is opgetrokken. Je kan echt merken dat dit een toeristische attractie is, want er zijn aardig wat gasten en er is zelf een groep in het hotel.

Onderweg naar ons hotel op Inle Lake  Het lijkt wel vakantie

Het eten en drinken is hier vele malen duurder dan in de rest van Myanmar, maar dat komt grotendeels doordat alles hier over het meer moet worden aangevoerd.

Helaas zijn de weersverwachtingen voor morgen ook niet super, dus moeten we er voor zorgen dat onze camera’s droog blijven.