Vlucht van Heho naar Yangon

15 oktober 2015 - Yangon, Myanmar

Vanmorgen waren we al weer vroeg op. Om 06:45 zaten we al aan het ontbijt en om 07:05 waren we alweer op weg naar de luchthaven van Heho voor de vlucht naar Yangon.

Op dit soort lichthavens ben ik blij dat de gids met ons mee gaat, er zijn geen echte incheckbalies en de bagage wordt gelabeld en weggedragen waar je bijstaat. We krijgen weer een andere sticker opgeplakt en wachten bij de gate totdat het bord voor onze vlucht wordt opgehouden. De omdraaitijd van de toestellen is hier indrukwekkend kort, binnen 30 minuten na landen waren we alweer onderweg.

De vlucht duurt 1 uur en 10 minuten en dan is het wachten tot ze de bagage 1 voor 1 binnen brengen.

Gelukkig hebben we onze chauffeur snel gevonden en kunnen we naar het hotel. Helaas is het erg druk op de weg naar de stad. Ze zijn aan de wegen rond de stad bezig en dat geeft flinke vertraging op. In het hotel regelen we een late check-out voor morgen. We gaan pas om 14:30 uur naar de luchthaven en willen de kamer zo lang mogelijk houden.

Er zit een beest op m'n bed  Shopping bags

Voor de lunch gaat we naar Monsoon Restaurant & Bar, maar voordat we gaan eten bezoeken we eerst Pomelo. In dit winkeltje verkopen ze verschillende lokaal gemaakte spullen van o.a. recycled materiaal. Om te beginnen koop ik hier een kleiner formaat van de boodschappentas die ik in Nyaungshwe heb gekocht. Als we het pand verlaten zien we ook prachtige beelden van papier marche. Die houden we nog even in gedachte.

Na de lunch nemen we een taxi naar de Bogyoke Aung San Market. In deze 70 jaar oude overdekte markt, zou je alles moeten kunnen vinden wat Myanmar te bieden heeft. Als we eindelijk door het drukke verkeer bij de markt aankomen, blijkt dat wel een beetje tegen te vallen. Het grootste deel van de 2.000 winkeltjes bestaat uit juweliers winkels of winkeltjes met jade of traditionele stoffen. Na een uur zijn we jet al zat en proberen we een biertje te kopen op een terrasje. Als we $10 moeten aftikken voor 2 flesjes Heineken, lopen we naar de supermarkt voor een fles Myanmar bier en nemen we een taxi maar het hotel.

Voor het avondeten lopen we naar een relatief nieuw restaurant in de buurt van het hotel; KK Potts. We vonden een foldertje in onze kamer, dus gaan we maar eens kijken of het wat is. Je wil op je laatste avond geen buikloop oplopen. De ‘special’ van vandaag is een hamburger met 1ste kwaliteit rundvlees.

Even overwegen we toch een “hotpot” te nemen, maar dat durven we eigenlijk niet aan.

De laatste avond  Eindelijk een echte burger

De burger is heerlijk en het bier is koud. Wat wil je nog meer op je laatste avond?