Zimanga: Tamboti Overnight hide + Gamedrive

13 november 2022 - Mkuze, Zuid-Afrika

Als de buffels zijn vertrokken, blijft het lange tijd stil.

Dit geeft ons de gelegenheid om de ruit van de hut aan de buitenkant schoon te maken.

Opeens land er een enorme uil landt. Helaas blijft hij buiten het bereik van het licht, dus een goede foto maken is een uitdaging met onze groothoeklenzen. Overduidelijk jaagt hij op diertjes die op de grond leven.

20221113 - Verreaux' oehoe - Verreaux's eagle-owl

Soms staat hij minuten lang stil om opeens een sprintje te trekken en een snackje te vangen. Een paar keer vliegt hij weg, om later als een geest weer terug te komen.

Helaas begint het nu steeds vaker en harder te regen.

Om 05:00 uur gaat het zo hard dat binnen een paar minuten de hele ruit is nat geregend. Dus maken we de ruit aan de buitenkant weer droog. Dit doen we een keer of 2 totdat het zo hard blijft regenen, dat het een soort van dweilen met de kraan open is. Er zit niet meer op dan wachten totdat de gids ons om 07:30 komt halen en ons terug brengt naar de lodge.

Als we om 08:00 uur in de Lodge aankomen, kunnen we meteen aanschuiven bij het ontbijt.

Daarna is het tijd om een beetje bij te slapen.

Om 13:00 uur is het tijd voor de lunch en wat we daarna gaan doen is afhankelijk van het weer.

Om 15:00 uur gaat de game drive ondanks de regen toch door. Gehuld in poncho's en met de regencovers om de camera, rijden we het terrein op. We delen de auto met 3 andere en wij zitten op de achterste rij.

20221113 - Savanneolifant - African bush elephant20221113 - Koedoe - Kudu20221113 - Zuidelijke giraffe - Southern giraffe

Omdat het bijna 24 uur constant heeft geregend, zijn de wegen in het park redelijk modderig. We maken dus ook enkel gebruik van de hoofd wegen. Op een aantal plekken is het echt glibberen en glijden.

20221113 - Zuidelijke geelsnaveltok - Southern Yellow-billed hornbill20221113 - Baby Impala20221113 - Laagland Nyala - Lowland nyala

Weer terug in de lodge, maken we snel even een backup van onze foto's voordat we gaan eten.

Na het eten kijken we nog even naar de grand prix van Brazilië voordat we gaan slapen.