Zimanga: Gamedrive + Bhejane Birdbath Hide

14 november 2022 - Mkuze, Zuid-Afrika

We beginnen de dag om 05:00 uur met een game drive. We zijn de poort nog niet door of we hebben al 2 Cheeta's ontdekt.

Deze 2 mannetjes liggen heel relaxed te wachten tot er een lekker hapje in de buurt komt. Ook deze 2 kunnen we te voet benaderen voor een paar foto's.

20221114 - Jachtluipaard - Cheetah

Vervolgens zetten we 1 van de andere gasten af bij een nieuwe tower hide, waar op dit moment een ijsvogeltje zit te broeden. Wij vervolgen onze weg.

20221114 - Nijlkrokodil - Nile crocodile20221114 - Donkere zanghavik - Dark chanting goshawk20221114 - Waterbok - Waterbuck

Op de terugweg pikken we hem weer op voordat we naar de lodge rijden voor het ontbijt.

Na het ontbijt werken we de soortenlijst een beetje bij en verder houden we ons gemak een beetje.

Net voordat we gaan lunchen, loopt er een redelijke groep Nyla's lang onze bungalow. De jongste telg van deze familie lijkt nog maar een paar dagen oud. In de boom naast onze bungalow zit ook nog een Gestreepte ijsvogel.

20221114 - Gestreepte ijsvogel - Striped kingfisher

Tijdens de lunch zien we vanuit het hoofdgebouw een groepje Wrattenzwijnen lopen. De 3 volwassen dieren hebben zo'n 8 biggetjes van een paar dagen bij zich. Later kwam er ook nog een groep Waterbokken voorbij. Het lijkt hier net een dierentuin.

Om 14:45 uur rijden we naar de Bhejane Birdbath Hide. Dit is een kopie van de Birdbath Hide die we in 2019 hebben bezocht.

20221114 - Vervet - Vervet monkey20221114 - Palmtortel - Laughing Dove

De hoeveelheid soorten die we te zien krijgen, valt een beetje tegen. Dit komt waarschijnlijk door de zware regenval van zondag.

20221114 - Witbrauwwaaierstaart - White-browed scrub robin20221114 - Mozambiquemus - Southern grey-headed sparrow20221114 - Kroonparelhoen - Crested guineafowl

Op de weg terug, stoppen we nog even bij de Cheeta's. Die liggen ongeveer nog op dezelfde plek als vanmorgen.

20221114 - Jachtluipaard - Cheetah

Na een overvloedig diner, maak ik nog een backup van de foto's van vandaag voordat we gaan slapen.