Zimanga: Gamedrive + Lagoon hide

15 november 2022 - Mkuze, Zuid-Afrika

Om 05:00 uur stonden we alweer in de startblokken voor de volgende game drive.

Het is nu al prachtig weer en we kunnen eindelijk een foto maken met de opkomende zon.

20221115 - Zuidelijke giraffe bij zonsopkomst20221115 - Zwartbuiktrap - Black-bellied bustard20221115 - Herdersplevier - Kittlitz's plover

Ook qua soorten van het vanmorgen feest. Een Kleine trap die mee wilde werken, een baby Giraffe, een groep Neushoorns en Leeuwen.

20221115 - Witwangfluiteend - White-faced whistling duck20221115 - Witbuikhoningzuiger - White-bellied sunbird20221115 - Maskerwever - Southern masked weaver

Weer terug in de lodge, ontbijten we buiten met uitzicht op giraffen en Olifanten. De rest van de ochtend houden we ons gemak en genieten we van al het moois dat we vanaf het terras van onze bungalow voorbij zien komen.

Na de lunch maken we ons klaar voor de Lagoon hide en om 14:30 uur staan we weer netjes op tijd klaar.

Eenmaal bij de hut aangekomen zien we de eerste nieuwe soort al staan; de Watergriel. Deze en de Malachietijsvogel zijn de enige nieuwe soorten voor vanmiddag.

20221115 - Watergriel - Water thick-knee20221115 - Bonte ijsvogel - Pied Kingfisher20221115 - Smidsplevier - Blacksmith lapwing

Als we ineens aan de overkant van het meer dikke rookwolken zien opstijgen, maken we ons een beetje zorgen dat dit wel eens een bosbrand zou kunnen zijn. Een telefoontje met de gids geeft het antwoord; ze verbranden de resten van suikerriet.

20221115 - Malachietijsvogel - Malachite kingfisher20221115 - Driebandplevier - Three-banded plover20221115 - Nijlgans - Egyptian goose

Op weg naar de lodge komen we ineens oog in oog met een volwassen mannetjes olifant te staan. gelukkig maakt hij na een paar minuten ruimte voor ons en kunnen we onze weg vervolgen.

In de lodge aangekomen ziet de eetzaal er ongebruikelijk leeg uit. Geen gedekte tafels. We eten vanavond in de tuin van de lodge.