Zimanga: Lagoon hide

17 november 2022 - Mkuze, Zuid-Afrika

Om dat er vanmiddag maar 1 persoon in de Lagoon zit, krijgen we de kans om deze hut voor een 2de keer te bezoeken.

Helaas is het opvallend rustig voor de hut. Nog rustiger dan eerder deze week.

20221117 - Mangrovereiger - Striated heron20221117 - Roestflankprinia - Tawny-flanked prinia20221117 - Malachietijsvogel - Malachite kingfisher

Gelukkig krijgen we aan het einde van de sessie nog wat aktie van de Lelielopers, anders waren we teleurgesteld ter naar de lodge gereden.

20221117 - Lelieloper- African jacana20221117 - Jonge Nijlkrokodil - Nile crocodile (juv.)20221117 - Smidsplevier - Blacksmith lapwing

Onderweg spot onze gids een Verreaux' oehoe 🦉.

20221117 - Verreaux' oehoe - Verreaux's eagle-owl

Een mooie afsluiting van de dag.

Als we terug komen in de lodge, zijn de tafeltjes voor het diner extra feestelijk gedekt. Omdat we voor vanavond beide voor vis hebben gekozen, bestellen we een flesje witte wijn erbij.

Na het diner pakken we het grootste deel van onze spullen al in.