Van Durban naar Zimanga

27 januari 2019 - KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

De vlucht verloopt verder rustig. In het begin nog wat turbulentie, maar dat was gelukkig van korte duur.

Het is gewoon een kwestie van uitzitten en een filmpje kijken.

Als we om 05:30 op Durban landen, zijn we beide blei dat het allemaal zo vlot is gegaan.

Als we eenmaal door de douane zijn. zien we de eerste rugzak al op de band liggen. We zijn dan ook redelijk vlot in de aankomst hal.

De volgende stop is het verhuurbedrijf. Deze zitten op loopafstand van het airport gebouw, net voorbij de taxistandplaats. Als we alles met de huurauto hebben geregeld, lopen we terug richting het airportgebouw en drinken we eerst een bakkie koffie bij Mug & Bean.

Vervolgens lopen we terug richting het autoverhuurbedrijf en onze auto.

We hebben de airport redelijk snel achter ons en zodra we op de N2 zitten, is het alsmaar rechtdoor.

Na een rit van 3 uur, komen we aan bij de lodge. Ik had onderweg al contact gehad met de lodge om aan te geven dat we er net na 10:00 uur zouden zijn. Normaal is de check-in pas om 13:00 uur.

Gelukkig stond de ranger er al en konden we meteen door.

Dan is het nog 20 minuten door het park naar de lodge. Onderweg konden we de eerste Giraffe, Zebra's, Wildebeest en Kudu al aanvinken.

Dag 2 - Aankomst in Zimanga

Bij de lodge aangekomen, moesten we nog 45 minuutjes wachten totdat we de kamer in konden. Hierdoor konden we nog even een uurtje slapen voor de lunch.

Na de lunch ruimen we onze spullen op en maken we ons klaar voor de sessie van vanmiddag.

Nadat we kennis hebben gemaakt met 2 van de andere gasten. Die hebben zelfs wat te vieren, er is er 1 jarig, en krijgen zelfs een stukje verjaardagstaart.

De ranger brengt ons vervolgens naar de Lagoon hide. Onderweg begin tet stevig te regenen. Gelukkig hebben ze poncho's in de auto liggen dus blijven we redelijk droog.

Dag 2 - Vervet monkeyDag 2 - GroenpootruiterDag 2 - Smidsplevier

De hut ligt tussen 2 vijvers en er zit aan de beide lange kanten glas.

Om er te komen, moet je door een betonnen tunnel met verlichting. We kunnen beide kanten van de hut gebruiken, maar moeten wel de gordijnen aan 1 kant dichthouden.

Dag 2 - Bonte ijsvogelDag 2 - Hamerkop

Al snel hebben we de eerste nieuwe soorten vast kunnen leggen. We zitten letterlijk tussen de neushoorns en Nijlpaarden Het hoogte punt was toch wel de Hammerkop. Die komt helaas pas langs als het meeste licht al weg is.

Om 19:00 komt de ranger ons weer ophalen en brengt ons terug naar de lodge. Daar eten we een heerlijke maaltijd, voordat we terug lopen naar de kamer.

Moe maar voldaan sluiten we de dag af.