Zimanga: Overnight Hide en Game drive

31 januari 2019 - KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

Na een lange nacht met weinig voor de hut, begin de dag goed. Bij het eerste licht hebben we al 3 soorten voor de hut. Naarmate er meer licht komt, wordt het drukker voor de hut. Er komen verschillende groepen Knobbelzwijnen voor de hut. Sommige met en ander zonder biggetjes. Ook de vogels laten het niet afweten. Gelukkig hebben we buiten onze lange lenzen ook een set lenzen voor de minder lange afstand bij ons.

Het hoogte punt is toch wel de Giraffe die na een aantal pogingen toch komt drinken. Gelukkig kan Kelvin vanaf zijn telefoon meekijken bij de hut en wacht hij met ons ophalen totdat het wat rustiger is geworden.

Dag 6 - HelmparelhoenDag 6 - Familie KnobbelzwijnDag 6 - Laagland Nyala

Dag 6 - Zuidelijke giraffe

Moe maar voldaan gaan we terug naar de lodge. Tijd voor ontbijt en een paar uur slaap.

Na het ontbijt gaan we eerst een paar uur slapen. Kelvin heeft voor ons geregeld dat en om 15:00 uur kunnen lunchen en aansluitend gaan we dan voor een game drive.

Voordat we gaan slapen lezen we de kaartjes nog even is. Twee uur later zijn we beide weer wakker. Na een lekkere douche hebben we even tijd om door de vele foto's te gaan. Nog even de soortenlijst bijwerken en de tassen klaarzetten voor de laatste game drive.

Als we net na de lunch aan de game drive beginnen, hebben we een aantal targets. Ik wil nog een paar Impala's en zebera's fotograferen. Daarnaast gaan we op zoek naar de kudde Olifanten die we eerder hebben gezien. Die zitten op dit moment in de buurt van de 2 mannetjes leeuwen, dus die kunnen we meteen meenemen.

Zo gezegd, zo gedaan zou je zeggen. Helaas is het hebben van een Trackersignaal nog geen garantie dat je het betreffende dier kan vinden. Als we de kudde Olifanten vinden, zitten ze aan de ander kant van de rivier en is er geen mogelijkheid om daar te komen.

Dus richten we ons op de mannetjes Leeuwen. Hun signaal gaat in het begin alle kanten op en het is bijna onmogelijk om uit te vinden waar ze zitten.

Het signaal is sterk, maar komt uit een gebied met dikke struiken, waar je bijna niet doorheen kom met de auto.

Het lukt de ranger uiteindelijk om weer op de weg te komen en dan ziet Wim e heren ineens lopen.....midden op de weg.

We volgen ze een tijdje en zodra we kans zie hen te passeren, doen we dat.

Dag 6 - Bruinkapijsvogel Dag 6 - Leeuw

Hierdoor kunnen we hun imposante koppen fotograferen.

Als het laatste licht is verdwenen, gaan we terug naar de lodge.

Inmiddels zijn we de enige gasten. De laatste zijn vanmorgen vertrokken.

Na het eten gaan we terug naar ons hutje. Helaas is het tijd geworden om te gaan pakken. Morgen nog 1 hut en dan rijden we weer richting Durban.

Omdat we de afgelopen nacht nauwelijks hebben geslapen, gaan we lekker vroeg slapen