Zimanga: Lagoon Hide & game drive

29 januari 2019 - KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika

Ook vanmorgen gaat de wekker weer vroeg.

Dag 4 - Good Morning!

In overleg met de ranger besluiten we voor een ochtend sessie in de Lagoon Hide. Dit keer zal hij ons vergezellen in de hut en ons eventueel foto tips geven.

Voordat we naar de hut rijden, gaan we nog even kijken op de plek waar we gisteren de Leeuwen hebben gezien. Even checken of de leeuwen hier nog in de buurt zitten. Helaas is dit niet het geval en de volgende stop is de Lagoon Hide.

Het is vandaag erg zonnig en dat geegft hier en daar een uidaging. Zodra de zon opkomt, staat hij vol in de hut en moet je rekening houden met tegenlicht. Helaas is het niet erg druk voor de hut, maar er komen af en toe een paar leuke soorten voorbij. Een van die soorten is de Afrikaanse reuzenijsvogel.

Dag 4 - Bonte IJsvogelDag 4 - RalreigerDag 4 - Afrikaanse reuzenijsvogel

Tegen 09:00 uur pakken we onze spullen weer in en rijden we weer terug naar de lodge.

Weer terug in de lodge zitten we net aan het ontbijt als de andere gasten ook binnen komen. We delen onze ervaringen en genieten van het prachtige weer. Na het ontbijt gaan we terug naar onze kamer, waar het bad ogenschijnlijk is gerepareerd, en zoeken we de foto's van de ochtendsessie uit.

Om 13:30 gaan we naar het hoofdgebouw voor de lunch. Een aantal gasten hebben vannacht in de "overnight hide" gezeten en liggen nog te slapen.

Na de lunch maken we ons weer klaar voor een game drive.

We beginnen de game drive met de zoektocht naar de pas geboren leeuwtjes. De eigenaar heeft vanmiddag een leeuwin met een pasgeboren jong in haar bek zien lopen. Dit was het oudste vrouwtje uit de groep van gisteren. In de hoop de kleintjes te kunnen fotograferen, gaan we op zoek naar de groep leeuwen. Helaas laten ze zich niet makkelijk vinden. We komen dicht in de buurt, maar krijgen de leeuwen niet te zien. Hiervoor moeten we wel met gevaar voor eigen leven door een rivierbedding hobbelen en op plekken komen die niet geschikt zijn voor een jeep.

Dag 4 - VorkstaartscharrelaarDag 4 - Bruine muisvogelDag 4 - Witkapbijeneter

Na een uur zoeken geven we het op en gaan we op zoek naar de Cheeta. Die laat zich ook niet makkelijk vinden, maar als we het bijna opgeven, pikken we haar signaal op. Uiteindelijk kunnen we haar traceren en als ze rustig tussen de lage struiken ligt te rusten, mogen we de auto uit en kunnen we deze prachtige dame van dichtbij fotograferen. Deze Cheeta is in het verleden door 1 van de gidsen verzorgd, waardoor ze mensen niet als een bedreiging ziet. Hierdoor kan je haar te voet benaderen, zoals je haar niet het gevoel geef dat je haar insluit.

Dag 4 - Jachtluipaard

Op de weg terug zien we de eerste groep Giraffen, Zebra's en een flinke kudde olifanten.

Moe en voldaan komen we terug in de lodge.

We sluiten de dag af met een gezamenlijk diner. Er zit 1 gast in de overnight Hide, maar de rest is er. Ook de ranger en zijn vrouw. Om 21:00 uur houden we het voor gezien. Nog even de kaartjes inlezen en de batterijen opladen en dan lekker slapen. Morgen vroeg weer op!