Kathmandu naar Pokhara

20 september 2016 - Pokhara, Nepal

Vandaag laten we Kathmandu achter ons en rijden weer auto met chauffeur naar Pokhara. Onderweg stoppen we op een bekend plek voor een toilet break en een colatje. Ongeveer 1 ½ uur van Pokhara pikken we de gids op en met z’n vieren rijden we naar Pokhara. Als we naar 6 uur aankomen, moeten we de rivier oversteken om bij het hotel te komen. Het hotel ligt mooi gelegen aan het spiegelende Pewa-meer en omgeven door het indrukwekkende Annapurna massief.

De kamers zijn kleine bungalows die over het hele terrein zijn verspreid.

Om 16:00 uur bespreken we de reis met de gids en krijgen we ook onze paspoort weer terug inclusief de permits voor de trekking en Mustang.

Daarnaast krijgen we onze tickets voor de vlucht naar Jomson. Door de harde regen is er een aardverschuiving geweest, waardoor we Jomson niet per auto kunnen bereiken.

Dit is de vlucht die we eigenlijk niet wilde nemen. Alleen zijn er nu geen andere opties. Helaas heb je op deze vlucht ook maar een bagage vrijdom van 10 kg. Dus moeten we goed nadenken wat we hier achter gaan laten. Na onze meeting met de gids gaan we aan de slag. Alle tassen leeg en bij elk item afwegen of we het gaan meenemen of achterlaten.

De vuile kledign van de afgelopen dagen, laten we hier wassen, zodat we zeker een schoon setje hebben voor de terugvlucht.

Omdat we nu beide last hebben van onze ingewanden, eten we in het hotel. Wim durft een rijstgerecht te memen, maar ik hou het even bij tomatensoep.

Met een extra voorraad wc papier gaan we terug naar de kamer. Als we bijna bij de kamer zijn, vallen de eerste druppels. Binnen een half uur zitten we midden in een enorme donder en regenbui. Dat de stroom af en toe uitvalt, maakt het net een beetje enger.