Vlucht van Yangon naar Lashio en autorit naar Hsipaw

29 september 2015 - Hsipaw, Myanmar

Vanmorgen vertrokken we om 8:30 uur richting de luchthaven van Yangon voor onze vlucht naar Lashio. Bij aankomst werden we net nadat we uit het vliegtuig waren gestapt al opgewacht door iemand van het hotel. De terminal van het vliegveld stelt niet veel voor en stiekem zijn we blij met de aanwezigheid van de chauffeur. Hij zorgt namelijk voor de paspoort afhandeling. Ondanks dat het een binnenlandse vlucht is, noteren ze bij aankomst je paspoortnummer en het nummer van je visa. Een bagageband kennen ze hier niet. De baggage gaat op, in dit geval 2, karren en die rijden ze net buiten de poort van de luchthalen. Dan kan je daar, na vertoon van het baggernummer, je rugzak ophalen.

Vervolgens rijden we in 1,5 uur naar Hsipaw. Onderweg pikken we de dochter van mr. Charles nog op. Onze lodge ligt op 10 minuten rijden van het centrum van Hsipaw aan de rivier. Onze bungalow is prachtig en van alle gemakken voorzien.

Na de incheck en een korte pauze, maken we met onze de lokale gids een wandeling door de omgeving. We lopen tussen de rijstterrassen door, langs kloosters en stupa’s en door Shan dorpjes. Ook bezoeken we het graf van de eerste prins van Hsipaw.

Local tijdens wandeling in omgeving van Hsipaw  Wandelen in de omgeving van Hsipaw

Als we terugkomen is het als donker en na een snelle douche lopen we naar het restaurant voor het avond eten. Dan blijkt dat we de enige gasten zijn. We hebben dus de hele eetzaal voor onszelf.

Na een heerlijk maal en een paar Myanmar biertjes, is het tijd om te gaan slapen in het zachte, grote bed dat in onze kamer staat. Hier kunnen we het wel 3 nachten uithouden.