Limoncocha Amazon Lagoon - National Biological Reserve

17 februari 2022 - El Porvenir, Ecuador

Vanmorgen ging de wekker al om 04:30. Na het ontbijt, vertrekken we per taxi in de richting van Coca. Na ruim 2 uur rijden, komen we aan bij de Laguna.

Dag 06 - Wachten op de boot

Bij de Laguna aangekomen, laten we onze bagage achter en stappen we in een motor kano. Vanuit de kano fotograferen we verschillende soorten.

Dag 06 - Doodshoofdaapje - Ecuadorian squirrel monkeyDag 06 - Canjefazant - HoatzinDag 06 - Roodkruinbaardvogel - Scarlet-crowned Barbet

Een van de meest bijzondere dingen is toch wel het nest van een kolibrie dat open en bloot op een tak boven het water zat.

Dag 06 - Zwartkeelmango - Black-throated MangoDag 06 - Zwartkapdonacobius - Black-capped donacobiusDag 06 - Langneusvleermuis - Proboscis bat

Vlak voordat we gaan lunchen zien we ineens een schildpad drijven. Even denken we dat hij dood is, maar gelukkig is dat niet het geval. Hij zit alleen vast in 1 van de vele visnetten in de Laguna.

Gelukkig kunnen we hem bevrijden.

Dag 06 - Grote ani - Greater AniDag 06 - Mangrovereiger - Striated heronDag 06 - Slakkenwouw - Snail Kite

Na de lunch gaan we verder met het rondje Laguna.

Dag 06 - Crotophaga - Smooth-billed AniDag 06 - Rode brulaap - Colombian red howlerDag 06 - Leljacana - Wattled Jacana

Weer terug bij de opstapplaats, halen we alle spullen weer uit de boot en wachten we op de auto die ons naar de rivier brengt.

Vanaf de opstapplaats is het nog een uur varen naar onze lodge.

Dag 06 - Klaar om aan boord te gaanDag 06 - Handdoeken kunst in de lodge

Hier zijn we momenteel de enige gasten.

Onder het genot van een biertje, bekijken we de oogst van de dag.

Na het diner maken we ons op voor onze eerste nacht in de jungle