Amazon Canopy Towers Circuit - terug in de Towerhide (60 meter)

21 februari 2022 - Loreto Canton, Ecuador

Na het ontbijt maken we ons op voor de laatste ochtend in dit gebied.

We varen over en lopen via het droog gevallen strand. Daarna lopen we voor de laatste keer naar de towerhide.

Dag 10 - Witkopgoean - Blue-throated Piping GuanDag 10 - Niet geschikt voor mensen met hoogtevreesDag 10 - Geelkopcaracara in vlucht - Yellow-headed Caracara in flight

Het is hier niet razend druk, maar we kunnen toch nog een paar nieuwe soorten bijschrijven.

Dag 10 - Grote geelkopgier in vlucht - Greater Yellow-headed Vulture in flightDag 10 - Palmtangare - Palm TanagerDag 10 - Geelkopcaracara - Yellow-headed Caracara

Om 11:30 houden we het hierboven voor gezien en lopen we naar beneden. Daar doen we nog een poging om een Manekin te vinden en ik probeer een foto te maken van de Leafcutter ants.

Beide lukken niet en rond 12:00 uur lopten we richting de boot.

Als we een haf uurtje later bij de lodge aankomen, doen we snel onze wandelschoenen uit en lopen we terug naar het hoofdgebouw voor de lunch.

We vinden Luis een beetje stil en als ik hem aankijk zie ik dat er iets mis is. Hij heeft een tik van de warmte gehad op het laatste stuk naar de boot.

We moeten dan over een flinke zandvlakte en met de temperatuur van vandaag is dat een hele uitdaging.

Gelukkig knapt hij na wat vruchtensap en wat fruit weer op.

Na het eten rekenen we de biertjes af en pakken we de laatste spullen in.

Time to go

Als we om 13:30 per boot vertrekken, zijn we niet de enige passagiers. De kok en een dame met een baby, varen met ons mee.

Dan is het gewoon een kwestie van de 3 uur die we moeten varen uitzitten.

Als we in Coca aankomen, staat de taxichauffeur al op de kade op ons te wachten.

Binnen no-time is de boot uitgeladen en zijn we weer onderweg.

Een uur later rijden we Loreto weer in.

Hier blijven we 1 nacht slapen en morgen rijden we terug naar Quito.

We overnachten weer in een zeecontainer, alleen deze keer die aan de andere kant van het complex.

Dag 10 - Ons zeecontainer-hotel

Tijdens het diner bespreken we de plannen voor morgen. We hebben een aantal opties:

1. we gaan morgenochtend terug naar de towerhide bij de lodge in aanbouw en rijden in de middag naar Quito.

2. we rijden richting Quito en doen het Nationale Park dat we op de heenweg hebben moeten overslaan + de pass.

3. We proberen 1 + 2, maar komen dan waarschijnlijk in tijdnood omdat het NP al om 15:00 uur sluit.

Gezien dat er voor morgen weer een hete dag wordt verwacht, gaan we voor optie 2. Dus mogen de dikke jassen weer uit de rugzak.

Nu eerst maar eens lekker slapen