Amazon Canopy Towers Circuit - Towerhide 3

20 februari 2022 - El Porvenir, Ecuador

Na het ontbijt gaan we per boot naar onze volgende locatie. Deze towerhide is eigendom van een andere lodge en door een afzegging kunnen wij vandaag naar de towerhide.

Dag 09 - Nog even de camera klaarmaken

Na een klein stukje lopen, stappen we over in een kano en varen al fotograferend richting een klein meer. Opeens werkt de camera van Wim niet meer. Even paniek en dan besluit hij voor dit moment z'n reserve camera te pakken.

Straks in de towerhide naar even kijken wat er aan de hand is.

Op weg naar de towerhide speuren we de oevers van het kanaaltje en het meer af opzoek naar vogels.

Dag 09 - Mangrovemiervogel - Silvered AntbirdDag 09 - Groen-bruine ijsvogel - Green-and-rufous KingfisherDag 09 - Kleine eekhoornkoekoek - Little Cuckoo

Uiteindelijk mogen we niet klagen over de oogst; een Groen-bruine ijsvogel en verschillende reigerachtigen.

Dag 09 - Schuitbekreiger - Boat-billed HeronDag 09 - Sokoireiger - Cocoi HeronDag 09 - Rosse tijgerroerdomp - Rufescent Tiger-Heron

Na een tijdje varen gaan we te voet verder.

Na zeker 20 minuten lopen zien we eigenlijk de towerhide.

Dan is het, zoals gewoonlijk, weer een flinke klim naar boven.

Als de camera's zijn opgesteld, gaat Wim eerst kijken wat er met zijn camera aan de hand is.

Gelukkig doet deze het gewoon weer. Het zal een raadsel blijven wat er aan de hand was.

De ligging van het platform is prachtig. Het ligt in het hard van een prachtige boom, waardoor je overzicht hebt over de takken van binnenuit.

Dag 09 - Opaalkruintangare - Opal-crowned TanagerDag 09 - Groengouden tangare - Green-and-gold TanagerDag 09 - Halsbandcotinga - Spangled cotinga

Al snel krijgen we een flinke dosis kleine vogeltjes voor de lens.

Dag 09 - Wim op het hoofdplatform van de hutDag 09 - Vuurkuiftangare (m) - Flame-crested Tanager (m)Dag 09 - Vuurkuiftangare (v) - Flame-crested Tanager (f)

Om een uur of 1 gaan we weer naar beneden en na een minuut of 10 lopen, komen we aan bij een andere kano. Die brengt ons naar onze lunch locatie.

Hier genieten we van een heerlijke lunch van vis gestoomd in een bananenblad.

Dag 09 - Lunch lokatieDag 09 - Grijze reuzennachtzwaluw - Common PotooDag 09 - Leljacana - Wattled Jacana

Na de lunch maken we per kano een tocht door de uitgebreide mangroves.

Als het wat koeler wordt, zetten we weer koers naar de towerhide.

Bij de towerhide aangekomen, hebben we nog anderhalf uur voordat het te donker wordt.

Dag 09 - Citroenkeelbaardvogel - Lemon-throated BarbetDag 09 - Amazonetrogon - Amazonian TrogonDag 09 - Geelbuiktangare - Yellow-bellied Tanager

Daarna gaan we weer terug naar de kano en lopen we uiteindelijk weer naar de boot.

Weer terug in de lodge nemen we snel een douche. Na het diner gaan we op zoek naar kikkers, maar door het warme weer, zijn die niet te vinden.