Aankomst in Kathmandu

18 september 2016 - Kathmandu, Nepal

Na een rustige vlucht, komen we aan in een regenachtig Kathmandu. Omdat we redelijk voor in het vliegtuig zitten, zijn we redelijk snel bij het loket voor de visa betaling.

Vervolgens naar de douane,  waar we ons visum in het paspoort krijgen. Bij de bagage band aangekomen is het nog erg stil. Als de band gaat lopen, komt mijn rugzak als een van de eerste de band op. Helaas moeten wen nog heel lang wachten voordat die van Wim op de band komt.

Als we het luchthaven gebouw uitkomen, zien we onze transfer al staan. Hij brengt ons naar het hotel. Als we zijn ingecheckt gaan we eerst een paar uur rusten.

Als we wakker worden is de zon weer terug en na wen snelle douche gaan we eerst maar eens lunchen.

Een van de grote voordelen van Nepal is het heerlijke eten. Voor we het weten zitten we aan de curry met naan en heerlijke momo’s. Ik ben weer thuis.

Na de lunch gaan we Thamel in. We moeten geld pinnen en we willen kijken voor een kaart van Upper Mustang. Die zou je in Nederland vast wel kunnen kopen, maar niet voor een paar euro. Ik koop ook nog even een kaartje voor mijn ouders. Hopelijk komt deze wel aan.

Al snel zien we de verschillen met het oude en nieuwe Thamel. Het lijkt allemaal wat netter en opgeruimder dan 5 jaar geleden. Helaas is mijn vertrouwde winkeltje verdwenen en vervangen door een flinke bouwput. Gelukkig blijkt de winkel nog te bestaan, maar zit het nu in een nieuw rijtje winkels. Navraag bij de eigenaar bevestigd dit. Na de trekking nog maar even bij hem shoppen.

Aan het eind van de middag drinken we een lekker kopje thee in de tuin van het hotel. Er komen zelfs een paar muzikanten spelen om de relaxte sfeer van dit hotel te versterken.

Omdat het hotel om de hoek zit van verschillende eethuisjes, hoeven we niet zo ver voor het diner. Tijd om te gaan slapen.