Omgeving Kotu bridge

8 maart 2023 - Mandinari, Gambia

Vanmorgen zijn we op tijd wakker na een heerlijke nacht. Ik ben m'n tanden nog aan het poetsen al Wim ons ontbijt al voorbij ziet gaan.

Na het ontbijt ga ik de laatste dingetjes doen en Wim loopt richting de vogelhut.

Tegen de tijd dat ik klaar ben, komt hij ook alweer terug lopen. Er is geen vogel te bekennen.

Vanmorgen gaan we naar Serrekunda. Een beroemd vogelaars gebied. Als we daar eenmaal aankomen, beginnen we aan een wandeltocht met onze gids. Die hebben we onderweg opgepikt en hij spreekt zelfs een paar woorden Nederlands.

20230308-Senegalese spoorkoekoek - Senegal Coucal20230308-Geparelde dwerguil - Pearl-spotted Owlet20230308-Kolonistenagama - Red and Blue lizard

Het is vandaag erg heet en het is echt hard werken. Gelukkig vinden we met behulp van een lokale gids een uil.

Weer terug bij de auto, gaan we uitrusten bij de vogeldrinkpaats van gidsen club.

20230308-Geelgroene meerkat - Green monkey

Als we daarna ik de auto willen stappen om te gaan lunchen, gaat het bijna mis. Ik stoot mijn hoofd enorm en even vrees ik dat het licht uitgaat.

Gelukkig met een ijskoud flesje water kan ik een enorme bult voorkomen.

Na een traditionele lunch bestaand uit 2 visgerechten, zetten we weer koers naar de lodge.

Weer bij de lodge aangekomen hebben we net tijd genoeg om te douchen voordat we weer op pad gaan.

20230308-Dwergbijeneter - Little bee-eater20230308-Geelsnavelklauwier - Yellow-billed Shrike20230308-Sahelbabbelaar - Brown Babbler

Helaas valt de avond sessie een beetje tegen, maar omdat we vroeg terug zijn, kunnen we nog eventjes in de hut zitten.

20230308-Grote honingspeurder - Greater Honeyguide20230308-Roodoogtortel - Red-eyed Dove20230308-Grauwe buulbuul - Dark-capped bulbul

Na het eten stelt de gids voor om een poging te doen om een uil te vinden. Er moet er 1 in de buurt zitten.

Helaas is deze keer de vogel gevlogen. Tijd om alvast wat dingen in te pakken en te gaan slapen.