Marakissa

17 maart 2023 - Mara Kissa, Gambia

Na het ontbijt zetten we koers naar het deel van de wetlands waar we gisteren zijn geëindigd. Helaas krijgen we hier al snel te maken met agressieve mieren. Deze klimmen via je schoenen omhoog en kunnen je flink in je benen bijten.

Nadat ik voor de eerste 2 m'n broek al had laten zakken, zaten er binnen een paar minuten weer een paar in m'n benen te bijten. Tijd om weg te gaan.

20230317-Middelste zilverreiger - Intermediate Egret20230317-Senegal-ijsvogel - Woodland Kingfisher20230317-Breedbekscharrelaar - Borad-billed Roller

Na verschillende pogingen om vogels te vinden, geven we het op en lopen we terug naar de lodge. Daar pakken we onze statieven en proberen we de fotohut uit. Later in de ochtend verplaatsen we ons richting terras, waar we eindelijk een paar plaatjes kunnen schieten.

20230317-Gevlekte honingspeurder - Spotted Honeyguide20230317-Zwartnekwever - Black-necked Weaver20230317-Oranjekaakje - Orange-cheeked Waxbill

Na de lunch werken we de soorten lijst tot nu toe bij en gaan we richting de foto hut.

Helaas is het daar volledig uitgestorven.

20230317-Marakissa vogelhut

Uiteindelijk verhuizen we weer richting het hoofdgebouw in de verwachting dat we einde middag een 2de ronde vogeltjes gaan krijgen. Helaas is ons dat niet gegund. Om 18:30 geven we het op. De teller na de lunch blijft steken op 5 vogels; 2 Bulbuls, 2 duiven en een Lijster.

Na een verfrissende douche is het om 20:00 uur alweer tijd voor ons laatste diner in deze lodge. Na het toetje gaan we terug naar onze kamer en beginnen we alvast met het pakken van onze spullen.