False Bay & Duiker Game Lodge

11 november 2022 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 05:00 uur staan er een aantal bush kippen naast onze bungalow roepen.

20221111 - Helmparelhoen - Helmeted guineafowl

Gezien we nu beide wakker zijn, gaan we maar douchen.

Omdat we pas om 07:30 kunnen ontbijten, pakken we de camera's en proberen we nog een paar vogels te fotograferen.

20221111 - Witflankvliegenvanger - Chinspot batis

Na het ontbijt zetten we koers naar Hluhluwe. Het doel voor vandaag is False Bay.

Als we bij de poort van de Lodge aankomen, moet ik toch een paar pogingen doen voordat ik de receptie te pakken hebt om de poort te openen.

Eenmaal bij de poort van False Bay, blijkt dat we het toegangsbewijs alleen met cash kunnen betalen.

Dus moeten we weer terug naar Hluhluwe om geld te pinnen.

20221111 - Bord bij de ingang van False Bay20221111 - Ingang False Bay

Gelukkig hebben we al snel een ATM gevonden, ware het niet dat deze net werd bijgevuld.

Gelukkig had de bank ook nog een ATM en hoefde we niet te wachten op het bijvullen.

Weer terug bij False Bay, gaan we eindelijk het park in.

Helaas begint het al gauw redelijk hard regen, dus besluiten we om maar vanuit de auto te gaan fotograferen.

20221111 - Vale strandplevier - White-fronted plover

Op deze manier krijgen we een paar leuke nieuwe soorten voor de lens.

20221111 - Zwartruggraszanger - Rufous-winged cisticola20221111 - Afrikaanse nimmerzat - Yellow-billed stork20221111 - Kuiffrankolijn - Crested francolin

Rond 14:00 uur, rijden we weer richting de uitgang van het park.

Voordat we richting de Lodge rijden, maken we een tussenstop bij Ngweni Railroad Brewery & Cafe.

Hier drinken we een door hun lokaal gemaakt bier en eten we wat.

20221111 - Ngweni Railroad Brewery & Cafe

Als we weer in de auto zitten, krijgen we een telefoontje van de Lodge. In verband met de weersverwachting willen ze de game drive een half uurtje vervroegen. Dit betekent wel dat er geen tijd is om de tank nog even vol te gooien.

Weer terug bij de Lodge, maken we ons klaar voor de laatste game drive.

Dit keer zijn we niet de enige gasten, maar krijgen we gezelschap van 3 andere koppels. Dit keer bezoeken we een iets ander deel van het park.

20221111 - Zwarte Wouw - Black Kite20221111 - Burchells spoorkoekoek - Burchell's coucal20221111 - Smalstaartparadijswida - Long-tailed paradise whydah

Na de game drive is het tijd voor een heerlijk diner. Daarna is de energie op en is het weer tijd om te gaan slapen