Van Johannesburg naar Durban en door naar Duiker Game Lodge

10 november 2022 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Na een redelijke nacht slaap, ontbijten we op de kamer met koffie en Sultana’s.

Vervolgens checken we uit en lopen we naar de vertrekhal. Ze zijn hier gek op roltrappen en Wim heeft inmiddels geleerd hoe je met bagage kar en al de roltrap omhoog kan nemen.

Eenmaal bij de check in balie van South African Airways krijgen we meteen stoelen. Als alle formaliteiten zijn afgerond, parkeren we onszelf bij een koffiehuis voor een croissant en een bak koffie. Als het tijd is om te gaan boarden, gaan we richting de gate en eenmaal aan boord hebben we een rij van 3 voor ons tweeën.

Na een vlucht van 50 minuten, komen we aan op de luchthaven van Durban. Als we onze rugzakken van de band hebben gehaald, lopen we richting het autoverhuurbedrijf. Hier moet e.e.a worden geregeld en met een halfuur zijn we klaar voor vertrek.

Na een rit van iets meer dan 2,5 uur, komen we aan bij het hek van de Lodge. Na een telefoontje, gaat het hek open en rijden we naar het hoofdgebouw. Hier worden we welkom geheten en naar onze bungalow gebracht. Omdat het weer er een beetje dreigend uitziet, vervroegen we de eerste game drive naar 15:30 uur.

Na een game drive van 2,5 uur, rijden we weer terug naar de lodge. We hebben best een aantal leuke soorten gezien; Kudu, Giraffe, 3 soorten Impala, Wildebeast en Knobbelzwijn.

20221110 - Zuidelijke giraffe - Southern giraffe20221110 - Struisvogel - Common Ostrich20221110 - Steppezebra - Plains zebra

Daarnaast nog een interessant gesprek gevoerd met een Struisvogel.

20221110 - Struisvogel - Common Ostrich

We hebben nu nog een klein half uurtje voor het diner. Vandaag staat er vis op het menu. Tussen de gangen door bespreken we de opties voor morgen. Nu eerst even een poging doen om een beetje bij te slapen.