Vlucht van Brisbane naar Cairns

19 mei 2014 - Cairns, Australië

Om 07:30 uur gaat de wekker, maar dan zijn we allang wakker geworden van de herrie van beneden. Na een snelle douche en een ontbijtje, is het tijd om naar de luchthaven te gaan. Alles loopt voorspoedig totdat we bij de incheck te horen krijgen dat er een redelijke kans is dat we niet meekomen. We besluiten onze kansen te vergroten door aan te geven dat ze ons ook mogen opsplitsen over 2 vluchten. Wim gaat met de eerst beschikbare vlucht mee en ik wacht op de volgende en de daarop volgende.

Uiteindelijk heeft de vlucht 15 minuten vertraging en 5 minuten voor vertrek krijgen we onze instapkaarten. We kunnen beide mee en zitten helemaal achter in het toestel en naast elkaar. Halverwege de vlucht krijgen we champagne aangeboden van de crew. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen.

Eenmaal aangekomen in Cairns zijn we binnen een vloek e een zucht in het hotel. De afstanden zijn niet zo groot en het hotel ligt zo’n beetje aan dezelfde weg als de luchthaven.

De rest van de dag gebruiken we om Cairns te ontdekken en een aantal zaken te regelen. Zo moet de huurauto worden geconformeerd en moeten we achter een duiktrip aan. Het liefst wilde we een meerdaagse trip doen, maar ondanks schuiven met de plannen, gaan het niet lukken. We lopen een beetje vast op het feit dat je na een duik, 24 uur niet mag vliegen. Uiteindelijk besluiten we om voor morgen een trip te boeken met 3 duiken op het Great Barrier Reef. Tijdens het eten begint het stevig te regenen. Nu maar hopen dat het de komende dagen een beetje opklaart. Kamperen in de regen is geen fun zelfs niet bij een temperatuur van 26 c.