Aankomst in Brisbane

18 mei 2014 - Brisbane, Australië

Om 05:50 uur plaatselijke tijd komen we aan in Brisbane. Omdat er een flinke rij staat voor de douane, zien we onze bagage al op de band voorbij komen, voordat we bij de band zijn.  Er is door de douanier een “R” op ons douaneformulier gezet. Hierdoor worden we apart genomen en worden er vragen gesteld over de medicijnen die Wim bij zich heeft en heeft aangegeven. Vervolgens moeten we ons opstellen op een rode lijn die zich in een apart deel van het douane gebied bevind. Al onze handbagage moet op de rode lijn op de grond worden gelegd. Dan komt een douane hond ons en onze bagage besnuffelen. De jongen voor ons wordt daarna ondervraagd en moet zijn spullen uitpakken op een aparte tafel. Ook wij worden nog even ondervraagd en mogen onze weg vervolgen. Bij een Aziatisch dame die achter ons stond, begint de hond driftig te kwispelen en hij heeft erg veel interesse voor 1 van haar koffers. Hoe dat is afgelopen, zullen we nooit weten, maar ik vrees dat daar verboden voedingswaren in zaten.

Eenmaal in de aankomsthal pakken we een taxi naar het hotel. Als we daar om 06:00 uur aankomen, besluiten we eerst te gaan douchen en ontbijten, voordat we gaan slapen. De kamer valt een beetje tegen en de kranen van de douche zitten buiten de douche, maar het is schoon en fris en voldoende om een beetje bij te slapen.

Dag 3 - Brisbane, Kangaroo PointAls we uiteindelijk om 14:00 uur wakker worden, lopen we via het centrum naar de botanische tuin van Brisbane. Wandelen is een goede manier om de jetlag te bestrijden en wat van de stad te zien. Dag 3 - tijd voor een koud biertje

De wifi op de kamer kost $5 per uur, maar in het park aan de overkant van het hotel, heb je gratis wifi. Dus maken we de reservering voor het hotel in Cairns op een parkbankje.

Dag 3 - Free internet @the parkVoor het avondeten lopen we het centrum weer in en daar belanden we bij Jojo’s. Dit is 1 restaurant met 4 verschillende keuken en hier kan je bijna alles eten van Thais tot pasta en steak. Na een heerlijk maal, lopen we terug naar het hotel en gaan we op tijd slapen.