Cairns

4 juni 2014 - Cairns, Australië

Onze ochtend bestaat grotendeels uit opruimen en terugbrengen. Na het ontbijt pakken we de tent voor de laatste keer in en leggen we alle gehuurde kampeerspullen in de achterbak van de auto. Onze bagage vaat op de achterbank.

De eerste stop is Camping Oz waar we de kampeerspullen hebben gehuurd. De volgende stop is het autoverhuur bedrijf waar we de auto weer inleveren. Wim maakte zich al een dag druk over een scheurtje in de ruit dat werd veroorzaakt door een tegemoet komende bus op een asfaltweg. Hij vreesde voor de kosten van een nieuwe ruit op te moeten draaien. Tot onze verbazing werd er alleen gekeken naar de kilometerstand en verder niet. We hoefde onze spullen niet uit de auto te halen, want we werden met deze auto bij het hotel afgezet.

En dan kom je aan in je hotel met een lading bagage (maar 6 tassen inclusief onze grote rugzakken) en zonder vragen, bieden ze je meteen een grotere kamer aan. De eigenaresse had al door dat we nog e.e.a. moesten uitzoeken en vond dat we daarvoor ruimte moesten hebben.

De kamer bestaat uit 2 slaapvertrekken, in de eerst staan 2 tweepersoons bedden en in de grootste staat een kingsize bed, een bank, een eettafel en een keukenblokje. Ideaal voor ons dus.

Binnen no-time ligt de kamer vol met spullen en even zo snel is alles weer opgeruimd in de grote rugzakken. Na de lunch boeken we alvast een hotel in Sydney en houden we even een time-out.

In de loop van de middag lopen we richting het centrum en genieten we van het prachtige weer en lopen over de boardwalk langs het water. Dag 20 - relaxen @EspanadeAls we langs de Espanade lopen, zien we dat het hier lekker druk is en dat het hier goed toeven is. We besluiten terug te gaan naar het hotel en onze zwemspullen te halen. Dit is de kans om nog even van het mooie weer in Cairns te genieten.

Weer terug in het hotel genieten we van de luxe van een ruime kamer en maken we ons klaar voor onze laatste avond in Cairns. We eten weer bij “Splash” en we zitten zelfs aan dezelfde tafel als de vorige keer. Dit keer neem ik de intrigerende “Bug”.

Dit is een kruising tussen een langoustine en een kreeft, maar dan zonder de scharen. In een knoflook-botersausje is het een heerlijk beestje. Voortaan wil ik ook op het werk alle bugs op die manier aangemeld hebben . Omdat we af en toe wat langer op onze bestelling moeten wachten, krijgen we aan het eind een portje van het huis aangeboden. Ik moet zeggen dat Australische port prima smaakt, maar het lijkt meer op een dessertwijn dan op de port die wij in Europa kennen.

Na het eten lopen we terug naar het hotel en terwijl we nog even tv kijken, vallen we beide in slaap op het zachte, grote bed. Heel wat comfortabeler dan de stretcher van de afgelopen twee weken.