Laatste dag in Sydney

7 juni 2014 - Sydney, Australië

Het eerste wat we vandaag doen is checken hoe de vluchten ervoor staan. Singapore en Kuala Lumpur staan er nog steeds slecht voor. Als we de gordijnen openen staat ons besluit helemaal vast. Het is een prachtige zonnige dag en daarvan willen we nog zo veel mogelijk genieten.

Dag 23 - Opera House 2Als we gedoucht zijn, gaan we de stad in en ontbijten in George Street in een Frans aandoend eethuisje. Als eerste gaan we naar Circular Quay en zien voor het eerst de Harbour Bridge en Opera House bij zonnig daglicht. Dag 23 - Sydney skylineOm beide objecten ook vanaf het water te bekijken, nemen we de Ferry naar Taronga Zoo en terug. Vanaf de ferry heb je een prachtig uitzicht op het Opera House vanaf het water en ben je zelfs in de gelegenheid om een foto te maken waar beide opstaan.

Weer terug bij Circular Quay, lopen we terug naar het hotel om de spullen in te pakken en uit te checken. We konden een late check-out krijgen tot 14:00 uur, dus dan moeten we de kamer uit zijn.

Dag 23 - SeafoodlunchAls we de bagage in bewaring hebben gegeven bij het hotel, lopen we naar Darling Harbour voor de lunch. Dag 23 - Seafoodlunch 2In een restaurant aan de haven bestellen we een 2 persoon seafoodplatter vol met warme en koude gerechten zoals; oesters, inktvis, tempura garnalen en gekookte garnalen. Dat alles afgemaakt met heerlijke sauzen en natuurlijk een koud biertje.

Na de lunch lopen we in de richting van het Australian National Maritime Museum. Dag 23 - Darling HarbourDag 23 - Sea Shepperd @ Australian National Maritime MuseumBuiten de collectie binnen, hebben ze ook een ruime collectie vaartuigen in de haven liggen. Waaronder een aantal oude marine schepen en een replica van het schip van Captain James Cook. Tussen als dit moois ligt dan opeens 1 van de schepen van Sea Shepperd. Met de zo kenmerkende piratenvlag in top. Helaas was er geen tijd om deel te nemen aan 1 van de rondleidingen over het schip.

Weer terug in het hotel, halen we onze bagage op en nemen we een taxi naar de luchthaven. Deze rit kost ons echt de laatste Australische dollars die we nog contant in ons bezit hebben.

We hebben vanmorgen al besloten om de route via Japan te gaan proberen. Dus gaan we naar de incheckbalie van Quantas. Daar krijgen we gelukkig meteen instapkaarten voor de vlucht naar Tokyo en zelfs een rijtje van 3 stoelen voor ons 2. Nu nog even onze tijd uitzitten totdat we aan boord kunnen.

Eenmaal aan boord krijgen we nog een maaltijd en daarna proberen we zo veel mogelijk slaap te krijgen. En dat blijft lastig in de economy class.