Duiken @Great Barrier Reef

20 mei 2014 - Cairns, Australië

Om 05:45 werden we wakker met het geluid van zware regen.

Na het ontbijt toch maar onze spullen gepakt voor onze duikbril naar het Great Barrier Reef. Toen we langs de receptie van het hotel liepen, bood de eigenaresse ons een lift aan naar de haven. Daar maakten we graag gebruik van, want het regende nog steeds flink. Bij de haven moeten we eerst inchecken in het havengebouw, voordat we naar de boot konden gaan. Op dat moment waren we de enige die stonden te wachten om aan boord te gaan, maar 30 minuten later stond er een man of 30. Bij het aan boord gaan, werden we meteen naar het voorste deel van de boot gestuurd. Hier werd o.a. de vrijwaardingspapieren uitgedeeld en de duikinstructie gegeven. Tegen de tijd dat die briefing klaar was, was de boot al uitgevaren en werden de eerst mensen al bleek rond de neus. 10 minuten later zat een groot deel van de gasten aan boord met een kots zakje in de hand op het achterdek. Ook Wim werd, ondanks de reisziektepillen, ziek en hield niets meer binnen.

Dag 5 - Klaar voor onderwaterGelukkig was de misselijkheid een beetje over toen de boot stopte bij Flynn Reef. De eerst duik was bij Coral Gardes. De golfslag was daar zo heftig, dat ik even moeite had met het afdalen naar de bodem. Ik kreeg zoveel water binnen, dat ik even geen lucht kreeg. Dag 5 - de eerste duik zit eropBij de 2de poging kwam ik probleemloos op de bodem bij de rest van de groep.

Voor de 2de duik verplaatste de boot zich een paar 200 meter naar Gordons. Op deze locatie zagen we 5 White tip Reef shares, een groep barracuda’s en twee groene schildpadden.

NDag 5 - even geen last van de hoge golvena de lunch voeren we naar de laatste locatie op Flynn Reef, Tracys. Hier zagen we buiten de gebruikelijke soorten, ook verschillende sting rays.

Moe maar voldaan, varen we terug naar Cairns en het hotel.

Na een heerlijke pizza bij Rattle’n’Hum is het tijd om de dag af te sluiten met een biertje.