Loyalty Beach

26 mei 2014 - Seisia, Australië

Vannacht werden  we beide wakker van de warmte. Nadat we de tent op een aantal punten open hadden gemaakt, hebben we nog een poging gedaan om te slapen, maar er liep zoveel rond te tent, dat dat niet echt meer lukte.  Toch hebben we besloten hier nog zeker 1 nacht te blijven en deze campsite te gebruiken als uitvalsbasis voor de tip.

Als het me dan ook nog lukt om voor woensdagochtend een vistrip te boeken, besluiten we hier tot dan te blijven.

Dag 11 - Onze kampeerplek voor de komende dagenTijd voor een paar wasjes, we hebben een “privé wasmachine”, en even een moment om de auto weer eens op te ruimen en schoon te maken. Als we weer een beetje op orde zijn, rijden we naar Seisia om een paar boodschappen te doen en te tanken.

Dag 11 - de Croc tentNa de lunch gaan we toch maar weer op pad en besluiten we naar Punsandbay te rijden. Onderweg stoppen we bij de Croc tent, een lokale souvenir shop vol met onnodige prullen waarvan een deel is gemaakt van krokodil zoals een sleutelhanger gemaakt van het topje van de staart. Wij kopen alleen een postkaart en krijgen een handige kaart van de tip.

Als we van de hoofdweg af zijn, komen we een modderige creek crossing tegen en ik spring vol goede moed uit de auto om de crossing vanaf de overkant te filmen. Ik had alleen geen rekening gehouden met het feit dat de rand ook wel eens modderiger zou kunnen zijn dan het leek.

Na 2 stappen zakte ik tot over mijn enkels in de modder en kon ik geen stap meer verzetten zonder mijn slippers te verliezen. Toch lukt het met om de overkant te bereiken met beide slippers en een schone camera. Natuurlijk moeten de opnames er gewoon komen en met 2 modder benen sta ik te filmen hoe Wim door de creek rijdt. Zodra hij stilstaat, spoelen we alles af met schoon water en gaan we weer verder. Op de terugreis heb ik de creek crossing maar vanuit de auto gefilmd, maar dat zal geen verrassing zijn.

Terug op de campsite boeken we de resterende 2 nachten en de rest van de middag houden we echt ons gemak. Dag 11 - Ons strand - zwemmen op eigen risicoNa het eten is het tijd voor een kampvuurtje en een muziekje. Dag 11 - Croc waarschuwingAls Wim terugkomt van het douchen, vind hij vlak voor de deur van de douche een ogenschijnlijk dode groene kikker. In het hoofdgebouw heb ik iets gelezen over zeldzame boomkikkers die hier leven en die je vooral niet mag aanraken, omdat ze daarvan dood kunnen gaan. Omdat de kikker totaal niet beweegt en er mieren over heen lopen, gaan we er vanuit dat hij dood is.