Bezoek aan Cape York, Somerset Beach en Fly point

27 mei 2014 - Seisia, Australië

Vanmorgen moest Wim me om 07:00 uur echt wakker maken. Hij had de ontbijttafel al klaar gezet en het water voor de koffie kookte al bijna.

Dag 12 - gasten in de doucheruimteDe kikker die Wim bij de doucheruimte heeft gezien, is weg. Als ik de beheerder zie lopen, vraag ik na hoe dat zit. Het blijkt dat hier al jaren een aantal van deze joekels zitten en dat ze jagen op motjes en daarvoor uren stil kunnen zitten. Na een nader onderzoek vinden we 2 kikkers, de ene zit op de deur van de douche en de 2de zit voor de deur.

Na een rustige start van de dag, stappen we in de auto en rijden we naar het meest noordelijke puntje van Australië, Cape York. Dag 12 - het meest noordelijke puntje van AustraliëDit is een zeer uitdagende rit door de jungle van Queensland. Op het parkeerterrein aankomen, zien we dat we niet de enige zijn die hier vandaag naartoe zijn gekomen. Er staat een enorme overlander truck waar wel een mannetje of 20 in kan. We lopen via de lage route naar het “the tip” en lopen terug via de hoge route. Dag 12 - navigatieThe tip zelf stelt niet zo veel voor, een bord en dan heb je het gehad, maar de wandeling via de mangrove heen en via hoge rotsen terug maakt veel goed.

Weer terug bij de auto blijkt de parkeerplaats aardig vol te zijn gelopen met andere auto’s. Tijd om door te rijden naar Somerset Beach. Hiervoor moeten we voor een deel dezelfde weg terugrijden en dan wordt Wim’s grote vrees waarheid. We krijgen enorm veel tegenliggers op de smalle weg. Er komt ons zelfs een groep van 5 auto’s tegemoet. Gelukkig geeft iedereen hier de ander ruimte, dus verloopt alles toch nog soepel.

Dag 12 - Sommerset pointOp Somerset Beach komen we de overlander weer tegen. Deze groep heeft ook hier zijn lunch gepland, net als wij. Uiteindelijk raken we aan de praat met de voornamelijk oudere reizigers over reizen in Australië en Europa. Deze groep gaat terug naar Seisia en wij rijden door naar Fly point. Het plan is om van hieruit een 4x4 trail te rijden dat ons over een aantal stranden zou leiden. Dag 12 - Fly PointAlleen blijkt al snel dat de route dermate uitdagend is. De weg aan twee kanten struiken die nogal dicht op het pad staan, waardoor je krassen op de auto niet kan voorkomen. Dag 12 - Het strand bij Fly pointOmdat we toch met een huurauto rijden, nemen we geen risico en gaan we terug via dezelfde weg als dat we zijn gekomen.

Na een korte stop in Bamaga voor een paar boodschappen, rijden we terug naar de camping voor een wel verdiend biertje. Rond etenstijd stoken we een vuurtje en BBQ-en we een paar worstjes. Het was me het dagje wel weer.