Van Loyalty Beach naar Moreton Telegraph Station

29 mei 2014 - Shelburne, Australië

Vanmorgen stonden we al om 08:05 uur bij de supermarkt voor de deur. Even dachten we dat hij nog dicht was, maar dat was gelukkig niet zo. Nadat we de noodzakelijke boodschappen hadden gedaan reden we via de pomp  naar het begin van de Bamaga Road.

Als we bij de Jardine River Ferry aankomen, rijdt er net een overlander met aanhanger op. Dag 14 - Jardine River Ferry - net de boot gemistDus moeten we toch we 10 minuten wachten om naar de overkant te komen. Als we de ferry achter ons laten, rijden we dezelfde route terug als een paar dagen geleden. Dag 14 - Fruit Bat Falls poging 2Omdat we al om 10:00 uur bij fruit bat falls zijn, laten we de lunchstop hier maar even voor wat het is en rijden we door. Wim kan aan de weg duidelijk merken dat het de laatste dagen flink heeft geregend. Er staan niet alleen flinke plassen op de weg, maar het is ook net alsof hij door pottenbakkersklei moet rijden. Tegen 12:00 uur passeren we Bramwell Junction en omdat Moreton Telegraph Station een uurtje verderop is, besluiten we door te rijden en daar in ieder geval te stoppen voor de lunch.

Omdat we hier zo wie zo de permits voor de Nationale Parken moeten regelen, en we goed op schema liggen, besluiten we hier ook ons kamp maar op te slaan. Met veel moeite lukt het de mensen van Moreton Telegraph Station om de 2 sites voor ons te boeken. De website waar ze dat moeten doen bleef maar errors geven, maar bij de 2de poging lukt het om voor morgen een kampeerplek te boeken in Ironrange NP en voor 1 juni in Lakefield NP.  In de tussentijd loopt de campsite hier langzaam vol met kampeerders.

Aan het eind van de middag maken we een korte wandeling door de omgeving van de camping. Als eerste liepen we naar de rivier waar de kampeerders volop aan het vissen waren. Dat lijkt hier zo wie zo avond besteding nummer 1. De 2de stop was een prachtig beekje dat zich door de jaren een weg had gebaand door de rotsige ondergrond. Als laatste liepen we langs een prachtige lagoon. Weer terug bij de tent was het al bijna donker en werd het tijd om aan het eten te beginnen. We sluiten de avond af met een kampvuur onder de schitterende sterrenhemel.