Van Laura naar Archer river Roadhouse

23 mei 2014 - Archer River, Australië

Vanmorgen werden we om 06:15 gewekt door een kakofonie van vogels. Alsof iedere vogel uit Laura deelnam aan een wedstrijd hard fluiten. Het veld van de campsite zat vol met verschillende soorten vogels waaronder papegaaien en roofvogels. Na het ontbijt was het weer tijd om de spullen te pakken.

Vandaag vervolgde we de Peninsula developmental highway naar het noorden. De eerste stop is bij Hann River Roadhouse. Hier stoppen we voor een kopje thee en om bij te komen van de eerste kilometers dirt road. Het grootste deel van de Peninsula developmental highway is niet geasfalteerd en wordt doorkruist door verschillende creekjes en riviertjes. Wim is hier helemaal in zijn element en geniet van elke kilometer. Rond lunchtijd zijn we al in Coen en hebben we Musgrave Roadhouse (de geplande lunchstop) al achter ons gelaten. In Coen eten we snel een broodje waarna we onze weg weer vervolgen.

Dag 8 - Onze trouwe ros Archer river RoadhouseAls we bij Archer River Roadhouse aankomen, overwegen we heel even om door te rijden. Omdat de afstand morgen toch al niet zo groot is, zal de tijdwinst ook beperkt zijn en daarom blijven we op de campsite van het roadhouse overnachten. Als de tent eenmaal staat, ontdek ik een droogmolen op het terrein en als ik naar de doucheruimte loop, zie ik daar ook 2 wasmachines. Dag 8 - kamperen bij Archer river RoadhouseDus snel de vuile was bij elkaar geraapt en een wasje gedraaid. Het is hier zo warm dat de was bijna droogt terwijl je er bij staat.

Op advies van de eigenaar ven het roadhouse boeken we ook alvast de campsite in Weipa. Hier zijn maar 2 campsites, dus de beschikbaarheid is beperkt. Gezien we hier geen bereik hebben met onze mobieltjes, moesten we naar de telefooncel. Na 4 pogingen lukte het eindelijk en kon ik een powered site boeken voor de komende 2 nachten.