Van Granite George naar Laura

22 mei 2014 - Laura, Australië

Dag 7 - AaibaarVanmorgen werden we al vroeg gewekt door de verschillende beesten die op dit terrein huizen. Wim kon zijn draai vannacht niet helemaal vinden en heeft bijna niet geslapen. Ik daar in tegen heb een prima nacht achter de rug. Als we hebben ontbeten en zijn ingepakt, gaan we nog even bij de wallaby’s kijken en de stroomkabel terugbrengen die we van de eigenaar hebben geleend.

We rijden terug naar Mareeba en hier halen we nog een aantal noodzakelijke kampeerspullen zoals een verlengkabel voor de koelkast, een stoffer en blik en een aantal tentharingen.

Vervolgens zetten we koers naar Lakefield en Laura. Onderweg moeten we zelfs een keer remmen voor een overstekende wallaby. Bij het bezoekers centrum van Laura hebben we geïnformeerd over de mogelijkheden on naar Lakefield np te komen. Helaas zijn de wegen door een tyfoon verwoest en er staat in sommige delen nog zoveel water, dat ze nog niet kunnen beginnen met het opknappen van de wegen. Met een beetje geluk kunnen we begin volgende maand (op de terugweg naar Cairns) alsnog een deel van het park bezoeken.

We hadden hier al een beetje rekening mee gehouden en hebben voor morgen al een alternatieve route uitgestippeld. Dus besluiten we in Laura te overnachten op de plaatselijke camping achter het hotel.

Laura is een heel klein plaatsje met 80 inwoners, een winkel van sinkel die tevens ook dienst doet als pompstation en voor onze boeking van de campsite moesten we naar de bar in het hotel. Het is hier soort van vrij kamperen. Dag 7 - onze Kampeerplek in LauraOnze buren beslaan met 2 tenten en 2 auto’s ongeveer 4 plekken en we moesten ze vragen om even opzij te gaan met hun stoelen om naar 1 van de vrije plekken te rijden. De campsite is verder basic, maar lekker ruim opgezet en heerlijk rustig. Prima voor 1 nachtje.

Omdat we geen zin hebben om te koken, eten we in de bar van het hotel. Je kiest wat voor soort vlees je wilt hebben en verder krijg je allemaal hetzelfde garnituur + saus. Eigenlijk smaakte het prima en de portie was genoeg voor 2 personen. Toch heb ik m’n hele bord leeg gegeten, want voorlopig moet ik weer koken op 2 pitten met enkel een koekenpan en een pan zonder deksel.