Van Cairns naar Granite Gorge

21 mei 2014 - Granite Gorge Nature Park, Australië

Vandaag was het eindelijk zo ver. We gaan onze huurauto ophalen en vertrekken richting Cape York. Als eerste moeten we onze huurauto ophalen in de buurt van de luchthaven. Gelukkig heeft het verhuurbedrijf een pick-up service en worden we om 10:30 uur bij ons hotel opgehaald. Als al het papier werk is gedaan en we uitleg hebben gehad over hoe alles werkt, vertrekken we weer richting het centrum van Cairns. Daar halen we onze camping spullen en koelkast op.  De volgende stop is een supermarkt. Hier halen we de eerste noodzakelijke etenswaren en drinken voor de komende dagen. Dan is het tijd om Cairns achter ons te laten en richting Granite Gorge te rijden, zo’n 65 km van Cairns . Omdat we de eerst dag voldoende tijd willen hebben om de tent op te zetten en de spullen te organiseren, willen we niet te laat op de campsite aankomen. Gelukkig is er nog plek op de campsite en we kunnen zelfs een verlengkabel lenen, zodat de koelkast onder stroom kan blijven. Na een beetje puzzelen staat de tent ook en kunnen we even van het mooie weer genieten.

Dag 6 - Wim en WallabyEen van de belangrijkste trekpleisters zijn de Mareeba Rock Wallabies die hier in grote getalen in het wild voorkomen. Dag 6 - Mareeba Rock WallabyZe zijn zo gewend aan de omgang met mensen, dat ze meteen naar je toe komen hoppen in de veronderstelling dat ze eten van je krijgen. Om te voorkomen dat ze de verkeerde dingen binnenkrijgen, verkoopt de eigenaar bij de receptie voer. Omdat het wilde dieren zijn, zie je ze over het hele terrein inclusief de kampeerplaatsen. Voor je het weet heb je een wallaby in je tent zitten.

Na het eten en de afwas, testen we de douches van de campsite en maken we ons op voor de eerste nacht in onze tent.