Van Amsterdam via Londen naar Durban

26 januari 2019 - Durban, Zuid-Afrika

Vanmorgen ging de wekker al vroeg. We moeten om 08:30 uur de deur uit om de bus te halen.

Dag 1 - Vertrek vanaf SPL

Op Schiphol loopt alles erg soepel. Als we inchecken voor de vlucht naar Londen, krijgen we ook al stoelen voor de vlucht van Londen naar Durban. Hierdoor zijn we zo van slag, dat we helemaal vergeten om het bestelde geld op te halen bij het GWK.

Gelukkig kunnen we achter de douane ook nog geld wisselen.

Bij de gate aangekomen wachten we rustig af totdat we aan boord mogen. Londen here we come!

Helaas heeft de vlucht een kleine vertraging. De crew was gisteren te laat in Amsterdam aangekomen en moest zich aan de rusttijden houden. Uiteindelijk vertrekken we 30 minuten later dan gepland.

Aan boord zien we pas hoe vol de vlucht is. Omdat dit echt een "koffertje" vlucht is, zitten de bagage bakken al snel vol. Wim vreest zelfs even dat we alsnog van boord worden gehaald.

Dag 1 - Aankomst op LHRDag 1 - Lunch

Uiteindelijk komen we maar 5 minuten na schema tijd aan op Londen Heathrow. Ook hier moeten we weer door een security check. Inmiddels is het tijd om te lunchen en daarvoor gaan we naar Wagamama. Hier eten we een heerlijke Ramen met gegrilde eend. Dan zoeken we een rustig plekje op om onze tijd uit te zitten. Ongeveer 1 uur voor vertrek kunnen we zien bij welke gate we moeten zijn. We weten al wel dat we 15 minuten vertraging hebben.

Dag 1 - vertrek vanaf LHR

Om 14:50 uur kunnen we eindelijk zien vanaf welke gate we vertrekken. Dat blijkt C56 te zijn en hiervoor moeten we met de transit trein naar een ander deel van Terminal 5.

Dan duurt het nog een halfuur voordat we aan boord mogen.

De vlucht zit bijna helemaal vol en we blijven ons er over verbazen dat we in Amsterdam al stoelen kregen.