Aankomst in Winnipeg

27 oktober 2014 - Winnipeg, Canada

Ik ben al weer vroeg wakker en kan de slaap dan niet meer vatten. De trein komt om 08:00 uur aan in Winnipeg en we moeten voor die tijd ook nog ontbijten. Tijdens he ontbijt zitten we aan tafel met een 89 jarige man die nog regelmatig met de trein van Vancouver naar Toronto reist om zijn zoon en kleinkind te bezoeken. Hij komt van origine uit de omgeving van Winnipeg en snapt niet wat wij hier gaan doen.

Als de trein het station binnenloopt, wordt het tijd om afscheid te nemen van onze medereizigers en onze bagage op te halen. Het is naar 10 minuten lopen van het station nar het hotel. Voor het gemak nemen we de bagagekar van het station mee. Dat scheelt ons een hoop gezeul.

In het hotel lopen we meteen aan tegen een vertegenwoordiger van de touroperator. Voor we het weten zijn we ingecheckt en zitten we op de kamer. Het hotel straalt een zekere grandeur uit en de kamer is enorm ruim met een kingsize bed en een enorm flat screen. Als we alle baterijen aan de stroom hebben gelegd, pakken we onze zwemspullen en gaan we naar het zwembad voor een paar baantjes.

Het zwembad maakt deel uit van het naast het hotel gelegen sportcomplex. Het is een beetje out datet, maar het stoombad is warm en we waren toe aan een beetje beweging. Na een flink aantal baantjes gaan we terug naar de kamer voor een heerlijke warme douche. Vervolgens lopen we naar The Dork voor de lunch. Hier heb je ook een kleine farmers market, maar meer valt er niet te beleven.

Op de weg terug naar het hotel, lopen we nog een stukje van de Assiniboine riverwalk. Omdat ze bezig zijn met het opknappen van het pad, kunnen we maar wen stukje doen. Weer terug in het hotel halen we onze dons jassen en schoenen op bij het kantoor van Natural Habitat. Ze hebben hier gewoon een aantal ruimtes op de 9de verdieping in gebruik als kantoor en kleding uitgifte.

De rest van de middag gebruiken we om een beetje bij te komen van de reis tot nu toe en om onze spullen klaar te maken voor morgen.

Om 19:00 uur hebben we ons kennismaking diner met de gids en de rest van de groep. De meerderheid van de groep bestaat uit Engelse dames en daarnaast buiten ons nog 2 stellen uit America. Tijdens het eten kregen we uitleg over de komende dagen en uitleg over hoe om te gaan met de ijsberen en de omstandigheden.