Van Ho Chi Minh City via Pleiku naar Mang Den

4 januari 2024 - Măng Đen, Vietnam

Good morning Vietnam!

Vanmorgen ging de wekker al om 05:00 uur. Om 06:00 worden we opgehaald voor onze vlucht naar Pleiku. Als we in de lobby aankomen, zit er al een dame op ons te wachten. Gelukkig hebben we een packed ontbijt kunnen regelen, dus hoeven we niet met een lege maag te vliegen.

Op de luchthaven aangekomen, worden we onder begeleiding van iemand van de security naar de incheckbalie gebracht. Als we zijn ingecheckt loopt hij met ons mee tot de security check. Eenmaal bij de gate ontdekken we dat zijn instapkaart niet klopt.

Toen we deze tickets per email ontvingen van de lokale agent, stond mijn boeking op den/Hartog. Die van Wim klopte. Ik had n.a.v. een mail naar de lokale agent een nieuw ticket ontvangen. Nu komen we er achter dat daarbij iets fout is gegaan.

Inmiddels heeft Wim een correcte instapkaart, maar de bagage informatie ontbreekt daar nog op. Gelukkig krijgt Wim voor vertrek ook een instapkaart met een bagage tag

Na een vlucht van 5 kwartier komen we aan in Pleiku. Dit is een kleine luchthaven en we hoeven dan ook niet lang op onze bagage te wachten. Zodra we naar buitenlopen, worden we opgevangen door onze "Assistent". Zij zal de komende reis o.a. fungeren als tolk tussen de gids en ons. We hebben dus een gids, een chauffeur en een PA. Het moet niet gekker worden

Na een rit van 2 uur komen we aan in Mang Den. Het hotel ziet er verzorgd uit en de kamer is lekker ruim. Als we de spullen op de kamer hebben gebracht, gaan we 2 panden verderop lunchen. De lunch bestaat uit verschillende lokale gerechten en smaakt heerlijk.

Dag 03 - het kleurige restaurantDag 03 - De crew aan de lunch

Na de lunch maken we de camera spullen in orde en om 13:30 zetten we koers naar de eerste hut. Deze ligt zo'n 20 km rijden van het hotel en de route erheen is nogal hobbelig. Het pad van de weg naar de hut is in 1 woord modderig. Gelukkig hebben we onze laarzen mee en aangetrokken, anders hadden we nu een paar baggerschoenen. Helaas valt de activiteit bij de hut enorm tegen. We hebben welgeteld 1 vogelsoort gezien en een eekhoornsoort.

Dag 03 - Witstaartcallene (v) - White-tailed Robin (f)Dag 03 - Belangers toepaja - Northern treeshrew

Als het licht langzaam verdwijnt, glibberen en glijden we weer terug naar de weg, om weer richting het hotel te rijden.

Na een korte stop in het hotel, gaan we per auto naar het restaurant. Hier hebben ze 1 specialiteit; een noodlesoup met Slangenkopvis. Buiten de vissoep staan er op tafel nog een paar ingrediënten die je kan toevoegen zoals kwarteleitjes, ingemaakt vlees en kruiden. Het smaakt best lekker. Na het eten gaan we terug naar het hotel.

Dag 03 -  Noodlesoup met Slangenkopvis.Dag 03 - De Keuken

Weer terug in het hotel blijkt dat er naast ons een karaoke bar (of 2) zit(ten). Het valt niet mee om dit te negeren.

De gemiddelde Aziaat is gek op Karaoke, maar dit wil niet zeggen dat ze kunnen zingen. Gelukkig hebben we oordoppen bij ons.

Daarnaast blijken we ook geen warm water te hebben. Als ik navraag doe bij de receptie, blijkt er een schakelaar in de kamer te zijn die niet is omgezet. Nu maar hopen dat we vanavond nog warm kunnen douchen.

Morgen gaan we met nog 2 andere fotografen op pad. Hopelijk zien we dan meer vogels.

Jouw reactie