Amsterdam – Moskou

15 mei 1998 - Moskou, Rusland

Dit is de dag waarop we aan de grote treinreis zijn begonnen.
Om 08:55 zijn we met KLM vanuit Amsterdam-Schiphol vertrokken. De aankomst in Moskou was een avontuur op zich.
De wachttijd voor de paspoortcontrole liep op tot meer dan een uur.
Eenmaal buiten hadden we veel moeite om in het centrum te komen zonder dat taxichauffeurs je 5 keer het normale tarief te laten betalen.
Uiteindelijk er toch maar voor gekozen om met de bus en metro naar de stad te gaan.
Helaas stond het verkeer rond de stad vast, dus de tijd begon een beetje te dringen.
Gelukkig troffen we een aardige Rus die ons wilde helpen met het vinden van de juiste metrolijn.
Een half uur te laat kwamen we aan bij het hotel en daar troffen we de rest van de groep.
Om 19:00 uur zijn we naar het station gegaan en daar zagen we dan eindelijk de trein der treinen… de Trans Siberië Express.
Het was even schrikken, want we delen de coupe met 2 Chinese dames die geen woord Engels spreken.