Beijing - Pekingeend tussen de locals

25 mei 1998 - Beijing, China

Trans Siberie Express -35Onze eerste “vrije dag”.Trans Siberie Express -36
Vandaag zijn we lopend naar de lokale markt gegaan.

Dat werd een geweldige ervaring.

We hebben hier prachtige foto’s gemaakt van de lokale bevolking en sfeer.

Daarna zijn we per taxi naar de Friendschipstore gegaan om geld te wisselen.

De rest van de middag hebben we door de stad gelopen.

Trans Siberie Express -37   Trans Siberie Express -38
Omdat we geen zin hadden om met de groep te eten hadden we aan Richard een adres voor een authentiek Pekingeend restaurant gevraagd.
Trans Siberie Express -39Toen we het briefje met het adres aan de taxichauffeur gaven, hadden we geen idee waar we uit zouden komen.
De taxi ging van steegje naar steegje en binnen no-time hadden we geen idee meer waar we waren.
Bij het restaurant aangekomen bleek dat we de enige toeristen waren. Helaas spraken ze hier geen woord Engels, maar met wat gebaren konden we uitleggen dat we Peking eend wilde. Vervolgens kregen we thee en werden we meegenomen naar een vitrine met bordjes met groenten.
Eerst dacht ik dat dat het salade buffet was, maar hier moesten we de bijgerechten uitzoeken. We hebben niet alleen van het eten genoten, maar ook van de mensen en de sfeer in het restaurant. Vooral de Chinese gezelschappen die om de 5 minuten een toast uitbrachten en met rode blosjes op de wangen van het vele drinken. Na het eten kregen ze een bakje mee met de restjes.