Extremadura - dagje aan de drinkbak

14 september 2019 - Jaraicejo, Spanje

Vanmorgen lekker geen haast. Omdat we de planning hebben aangepast aan de weersvoorspellingen, hoeven we vandaag niet weg.

We genieten samen van een ontbijtje op het terras. Ondertussen vliegen de Blauwe eksters af en aan om te drinken.

Na het ontbijt pakken we de camera's en lopen we richting drinkbak.

Bij de drinkbak aangekomen, maken we eerst de setting naar wens.  Ook maken we gebruik van het beschikbare voer.

Dag 2 - Fotohut @Finca Las AbubillasDag 2 - Iberische StaartmeesDag 2 - Blauwe Ekster

In het begin zien we vooral Koolmees, Pimpelmees en Boomkruiper.

Na een tijdje zit er ineens een IJsvogel voor de hut.

Daarnaast nog een paar bijzondere soorten zoals Iberische Staartmees, Rotsmus, Zwarte Spreeuw en Iberische Klauwier.

Dag 2 - RotsmusDag 2 - Iberische Klauwier

Na de lunch gaan we nog even een uurtje terug naar de hut. Als het begint te regenen, pakken we onze spullen in en gaan we terug naar onze bungalow.

Omdat we hebben besloten om vanavond zelf te koken, stappen we in de auto richting Truijllo.

Hier zit een grotere supermarkt dan in het dorpje.

Met onze auto volgeladen met eten en drinken gaan we weer terug naar ons huisje.

Aan het eind van de middag gaan we nog een paar uurtjes naar de hut. Ondanks het uitdagende licht, krijgen we nog een leuke soort voor de lens; de kleine Zwartkop.

Dag 2 - Kleine ZwartkopDag 2 - Grasmus

Na het eten komt Gertjan nog even een paar eieren bezorgen. Die zijn voor de pannenkoeken van later deze week.

Al met al een productieve dag!

Nog even de soortenlijst bijwerken en dan is het tijd om te gaan slapen!