Samye klooster en reis naar het Airport Hotel

7 mei 2005 - Shannan, China

Dag 15 - Tandenpoetsen bij de pompNa een slechte nacht toch maar weer vroeg opgestaan.

Om 08:00 uur begon de ochtenddienst in het Samye klooster.

Dag 15 - Hier worden vlaggen en vaandels gemaaktNa een uurtje in het koude klooster naar de biddende monniken te hebben geluisterd zijn we de rest van het klooster maar gaan bekijken.

Vooral de muurschilderingen zijn erg mooi. Het is aan te raden om een zaklamp mee te nemen zodat je eventueel wat zaken kunt bijlichten.

Na het ontbijt zijn we het dorpje ingelopen en op zoek gegaan naar het pad dat ons naar de top van de Hepori heuvel zou leiden.

Dag 15 - De top van de Hepori heuvel -1-Vanaf de heuvel heb je een goed zicht op het klooster en kan je zien hoe het klooster is opgebouwd binnen de kloostermuren.

Dag 15 - Het Samye klooster vanaf de Hepori heuvelWe hebben er voor gekozen om via de zandduinen naar beneden te lopen. Even waan je je in de woestijn. Helaas kwam er eerst een zandstorm tussen de bergen door en vervolgens kregen we te maken met dreigende regenwolken.

Gelukkig bereikte we de achteringang van het klooster voordat de bui losbarstte.

Dag 15 - Via de duinen terug naar het kloosterOm 16:30 uur gaan we per bus weer naar de rivier, waar de veerboot ons weer aan de andere kant van de rivier afzet.

Dag 15 - Het Samye klooster 2De boottocht verliep zoals de heenreis, maar gelukkig iets minder koud.

Helaas viel 1 van onze reisgenoten tijdens het aanleggen van de boot, zo hard op het dek dat hij zijn knie ernstig bezeerde. Hopelijk is dit voor hem geen einde van de reis.

In het hotel ontstond er opnieuw onenigheid tussen onze tourleader en de gids. Dit liep zo hoog op dat de tourleader de gids, tot ons genoegen, heeft ontslagen.

Waarschijnlijk krijgen we vanaf morgen een andere gids.

Na een rommelig diner in het restaurant van het hotel zijn we maar vroeg naar bed gegaan. Morgen moeten we weer vroeg op.