Van Mount Everest Base Camp via Rongbuk naar Nyalam

12 mei 2005 - Nyalam, China

Dag 20 - Afscheid van Mount EverestVanmorgen was het bitter koud. De restjes thee in de theeglazen waren bevroren en bij de meeste reisgenoten waren alle batterijen van de camera's leeg.

Dag 20 - Mount Everest Base Camp na een koude nachtOmdat we een mindere nacht hebben gehad, hebben we besloten om per jeep terug te gaan naar Rongbuk.

Na een lange en mooie rit zijn we aangekomen in Nyalam, een industriestadje op 1 uur van de grens met Nepal. Helaas hadden we weer een kamer zonder douche, maar in de kamerloterij trokken we gelukkig wel een eigen kamer.

Dag 20 - Terug in Rongbuk   Dag 20 - Onderweg naar Nyalam -4  Dag 20 - Onderweg naar Nyalam -6

Na al die dagen zonder privacy is het toch wel lekker om weer eens een eigen plekje te hebben.

Ook al bestaat het uit niet meer dan 5 vierkante meter ruimte en twee doorgezakte bedden.

Morgen gaan we de grens over met Nepal. Dan kunnen we ook weer eens douchen.